محمد مهدی تندگویان:

عمر مفید برخی پل‌های تهران به سر رسیده است

عمر مفید برخی پل‌های تهران به سر رسیده است
جمعه 13 مرداد 1396 - 09:26

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: عمر مفید برخی از پل‌ها و محل‌های قدیمی مانند دانشگاه‌ها و ساختمان‌ها فرا رسیده و اقدامی در جهت بروزرسانی آنها انجام نشده است.

العالم - ایران

محمد مهدی تندگویان با اشاره به آخرین وضعیت پل های شهر تهران، افزود: بر اساس استانداردهای جهانی پایش مجدد تمام سازه های شهری که از عمر مفید آنها گذشته، باید مورد مطالعه قرار بگیرد تا عمر مثبت این سازه ها بررسی شود.

وی ادامه داد: در تمام دنیا برای نگهداری سازه‌های شهری باید استانداردهایی رعایت شود تا بتوان نسبت به علائم هشدار آنها رفع خطر کرد، متاسفانه در ایران پل ها پایش نمی شوند، از این رو با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم.

تندگویان تصریح کرد: در حال حاضر عمر مفید برخی از پل ها، مجتمع ها و محل‌های قدیمی مانند دانشگاه ها و ساختمان فرا رسیده اما هیچ اقدامی برای بروزرسانی آنها در سال‌های گذشته انجام نشده است در حالی که باید برای اطلاع از وضعیت سازه های شهری عمر برخی از پل‌ها و تونل ها را بررسی کنیم.

نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با بررسی های انجام شده دریافتیم که عمر برخی پل های قدیمی شهر مانند پل قدیمی واقع در اتوبان چمران تمام شده و استحکام لازم را ندارند، به همین دلیل در راستای احداث پل جدید اقدام شد.

تندگویان افزود: تا زمانی که یک پروژه را پایش نکنیم، نمی توانیم از مستحکم بودن آن مطلع شویم، این موضوع یکی از مشکلات اساسی است که هم اکنون در شهر تهران وجود دارد، به این دلیل که عمر بسیاری از سازه ‌های شهری تمام شده است.

به گفته این مقام اجرایی؛ موضوع رانش، زلزله، سیل در همه جای دنیا وجود دارد، به همین دلیل باید مقاومت مصالح را در نظر بگیریم، چراکه هر سازه‌ای عمر مفیدی دارد. البته در تمام دنیا پل ها قدمت 600 تا 700 ساله دارند، اما همه این موارد همیشه به روز رسانی و استحکام بخشی می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها