دستیابی عراق به دهها میلیون دلار از اموال بلوکه شده

دستیابی عراق به دهها میلیون دلار از اموال بلوکه شده
جمعه 13 مرداد 1396 - 11:10

عراق ده ها میلیون دلار از اموال خود را که سازمان ملل متحد بلوکه کرده بود ، بازپس گرفت.

العالم - عراق

وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد : یکصد و 31 میلیون دلار از اموال عراق را که سازمان ملل متحد در راستای برنامه نفت در برابر غذا و دارو بلوکه کرده بود ، با بهره اش بازپس گرفته شد.

احمد جمال سخنگوی وزارت امورخارجه عراق روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد : عراق 131 میلیون دلار از اموال خود را که سازمان ملل در چارچوب برنامه نفت در برابر غذا و دارو بلوکه کرده بود ، با بهرۀ شش ساله اش بازپس گرفت.  

جمال افزود : وزارت امور خارجه به درخواست دولت 2 دور مذاکره را با دبیر کلی سازمان ملل برای اجرای آخرین تعهدات عراق در قبال برنامه نفت در برابر غذا و دارو برگزار کرد تا این کشور از مشمولیت فصل هفتم منشور سازمان ملل خارج شود.

جمال افزود : پیش بینی می کنیم که تا پایان سال 2017 همۀ قطعنامه های مربوط به مشمولیت عراق تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل کأن لم یکن شود قطعنامه هائی که ناشی از سیاست های احمقانۀ رژیم صدام معدوم بود سیاست هائی که باعث بلوکه شدن اموال عراق در نهادهای سازمان ملل شد.

وزارت امور خارجه عراق روز 25 دسامبر 2016 اعلام کرد که یکی از 2 تعهد پایانی را برای خروج این کشور از مشمولیت فصل هفتم منشور سازمان ملل اجراء کرده است و تنها تعهد باقیمانده پرداخت غرامت به کویت است.

شورای امنیت سازمان ملل روز 27 ژوئن 2013 قطعنامۀ شمارۀ 2107 را برای خروج تدریجی عراق از مشمولیت فصل هفتم منشور این سازمان و پایان دادن به مأموریت هماهنگ کنندۀ امور ناپدیدشدگان و املاک و دارائی های کویتی ها تصویب کرد.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها