سرکرده سابق طالبان 19 بار به دبی سفر کرده بود! 

سرکرده سابق طالبان 19 بار به دبی سفر کرده بود! 
جمعه 13 مرداد 1396 - 12:18

یک روزنامه آمریکایی به موضوع رقابت امارات و قطر برای میزبانی از طالبان پرداخت.

العالم
سایت "وطن یغرد خارج السرب" خاطرنشان کرد که روزنامه نیویورک تایمز، به مجموعه ای از ایمیلها دست یافته که ظاهرا مربوط به یوسف العتیبه سفیر امارات در آمریکا است، و از رقابت امارات با قطر برای میزبانی از تنها هیئت دیپلماتیک طالبان حکایت دارد.
نیویورک تایمز خاطرنشان کرد، اگر طالبان دشمن آمریکا در افغانستان است و قطری ها تلاش کردند میزبان سفارت طالبان در دوحه باشند، امارات چگونه جرأت کرده که میزبان سفارت طالبان باشد؟! 
این روزنامه خاطرنشان کرد، امارات و قطر برای گشودن این سفارت بایکدیگر به رقابت پرداختند، زیرا در آن زمان  
در سالهای 2009 تا 2012 اوباما، ریچارد هالبروک را به عنوان نماینده ویژه نزد افغانستان و پاکستان برای پرداختن به مذاکرات صلح با طالبان تعیین کرده بود. 
طالبان در سال 2012 با گشودن سفارت نزد قطر موافقت کرد و دولت اوباما موفق شد دولت افغانستان و گروه طالبان را برای مذاکرات به قطر بکشاند. به عبارت دیگر اگر فشار و خواست دولت آمریکا نبود، دفتر طالبان در قطر گشوده نمی شد. 
در همین راستا، اماراتی ها خواستار آن شدند که سفارت طالبان در ابوظبی گشوده شود. و از اینکه اوباما قطر را به عنوان محل سفارت درنظر گرفته بود خشمگین بودند. 
این روزنامه نوشت: اگر قطر تنها مسؤول حمایت مالی طالبان بود، این سؤال مطرح می شود که چرا ملا منصور سرکرده سابق طالبان 19 بار به دبی سفر کرد، تا اینکه با موشک هلفایر شلیک شده از پهپاد آمریکایی از پا درآمد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها