رژيم صهيونيستی در مرز با سينای مصر ديوار می سازد

رژيم صهيونيستی در مرز با سينای مصر ديوار می سازد
جمعه 13 مرداد 1396 - 17:22

رسانه های فلسطین اشغالی گزارش کردند رژیم صهیونیستی قصد دارد با ایجاد دیواری زیرزمینی در مرز با مصر و نزدیک نوار غزه مانع از آن شود که تروریست های وابسته به داعش که در شبه جزیره سینای مصر فعالیت دارند تونل هایی را به درون فلسطین اشغالی حفر کنند. 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی یدیعوت آهارونت اسرائیل، این دیوار در ادامه دیواری خواهد بود که در شرایط کنونی با صرف هزینه ای حدود 940 میلیون دلاری در اطراف نوارغزه در حال ساخته شدن است. انتظار می رود دیوار اطراف نوار غزه ظرف یک سال و نیم آینده تکمیل شود. 
بر اساس طرح جدید احتمالا دیواری زیرزمینی به طول یک و نیم مایل در طول مرز مصر ساخته شود. 
در سال 2014 ستیزه جویان شبه جزیره سینا مصر تبعیت خود را از داعش اعلام کردند. گروه موسوم به ولایت سینا مسئولیت چندین حمله مرگبار را در این منطقه بر عهده گرفته است. نیروهای امنیتی مصر نیز نتوانسته اند کنترل کاملی را در این منطقه اعمال کنند. 
مقاومت غزه تونل هایی را در بخش های جنوبی و شمالی نوار غزه ساخته است که از آن ها برای تامین اقلام مورد نیاز و حتی سلاح در نوار غزه استفاده می کنند. نوار غزه از سال 2007 در محاصره کامل هوایی، زمینی و دریایی رژیم اسرائیل قرار داشته است. 
رژیم اشغالگر قدس در ماه ژوئن طرح هایی را برای ساخت دیوارهای بتنی در زیرزمین در اطراف نوار غزه اعلام کرد.

پربیننده ترین خبرها