اعتراض "اسرائیل" به انتشار عکس دیپلمات قاتل خود و مطالبات اردن

اعتراض
جمعه 13 مرداد 1396 - 19:31

منابع رسمی اردنی اعلام کردند که امان همچنان در چارچوب پروتکل های قرارداد وین درباره روابط سیاسی، منتظر صورت جلسه بازجویی از دیپلمات اسرائیلی است که هفته پیش دو اردنی را به قتل رسانده بود.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش روزنامه اینترنتی رأی الیوم اردن یک یادداشت رسمی را به انضمام پرونده تحقیقات دادستانی اردن درباره جنایت سفارت "اسرائیل" به طرف اسرائیلی تحویل داده است.

به گفته اداره تحقیقات جنایی اردن این پرونده دربردارنده تمام جزئیات مربوط به شهادت شاهدان و اظهارات و روند پرونده است.

اردن رسما به طرف اسرائیلی تذکر داده است که وزارت خارجه اردن انتظار دارد که "اسرائیل" به وظیفه خود در این خصوص عمل کرده و نسخه ای از هر دو پروندۀ بازجویی نظامی و اداری از نگهبان مزبور را به اردن تحویل دهد.

گفتنی است پس از آنکه یک افسر دیپلمات اسرائیلی با خونسردی مرتکب این جنایت شد، روابط دیپلماتیک و سیاسی رژیم صهیونیستی و اردن متشنج شد.

روزنامه اردنی "الغد" نیز با انتشار عکسی از کارت شناسایی قاتل ثابت کرد که وی دارای کارت شناسایی دیپلمات از دولت تل آویو بوده است.

انتشار این عکس به اختلافات پشت پرده بین امان و تل آویو دامن زد و رژیم اسرائیل به انتشار عکس یک افسر اطلاعاتی این رژیم در رسانه های اردنی قبل از محاکمه اعتراض کرد.

"اسرائیل" برخی محافل اردنی را متهم به انتشار عکس قاتل و به خطر انداختن امنیت شخصی وی کرد.

اما امان در پاسخ به این اتهام، دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مسئول افشای هویت این افسر اطلاعاتی دانسته و اعلام کرده که نتانیاهو آن هنگام که وی را به همراه همسرش در یک مهمانی به حضور پذیرفت، هویت او را فاش کرد و این رسانه های اسرائیلی بودند که عکس او را منتشر کردند نه اردنی.

"ایمن الصفدی"، وزیر خارجه اردن نیز اعلام کرده بود که بازگشت کادر دیپلماتیک "اسرائیل" به اردن منوط به اتخاذ تدابیر مشخص درباره محاکمه قاتل و بازجویی از وی است. "محمد المؤمنی"، وزیر اطلاع رسانی اردن نیز اعلام کرده است که در صورت بی توجهی به درخواست اردن، به سراغ گزینه های قانونی و دیپلماتیک خواهد رفت.

208

پربیننده ترین خبرها