دبیرکل حزب الله : در برابرشرایط و ماموریت های جدید قرارداریم/ پیروزی ما با پشتیبانی ایران است

دبیرکل حزب الله : در برابرشرایط و ماموریت های جدید قرارداریم/ پیروزی ما با پشتیبانی ایران است
جمعه 13 مرداد 1396 - 22:31

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که نبرد در عرسال و تمام نبردهای ما با پشتیبانی سخاوتمندانه جمهوری اسلامی ایران بوده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم سید حسن نصرالله درسخنانی که جمعه شب به صورت زنده از شبکه العالم پخش شد به مناسبت پایان عملیات پیروزمندان مقاومت علیه تروریست های جبهه النصره در عرسال گفت: وظیفه خود می دانیم که از ایران تشکر کنیم زیرا ما در جرود عرسال و جرود فلیطه با امکانات، تسلیحات، توانایی ها و تجربیاتی جنگیدیم که به طور اساسی آنها را با حمایت جمهوری اسلامی ایران دریافت کرده بودیم.

وی تاکید کرد: ایران هیچگاه برای حمایت از ما کوتاهی نکرده است. تمامی جهانیان بدانند هنگامی که ما با گروه های تروریستی می جنگیدیم آنکه در پشت سر ما ایستاده بود و ما را یاری می کرد و آن که امکان مبارزه با گروه های وهابی و تکفیری را برای ما فراهم آورد ایران بود که با حمایت سخاوتمندانه و بزرگوارانه خود از ما پشتیبانی کرد. مسلماً ایران نقش های دیگری در این موضوع داشت اما ما الان بدان نمی پردازیم و آن را به زمانی دیگر موکول می کنیم.

ارتش سوریه در دو جبهه جنگید

وی افزود: ارتش سوریه شهدا و قربانیان زیادی را در نبرد عرسال تقدیم کرد و در 2 جبهه برای یکسره نمودن کار آن کوشید.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: از اهالی القاع تشکر می کنیم که از صبح استقبال کردند و شرکای ما در این موفقیت بودند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ام است که به بقیه خانواده ها تاکید کنم که اجساد شماری از شهدا همچنان نزد افراد مسلح است.

وی گفت: در نبرد البادیه اسیر یا مفقود نزد داعش داریم و گروهی از مفقودین هستند که هنوز نمی دانیم شهید شده اند.

موضوع مفقودان و اسرا با جدیت پی گیری می شود

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: ما این ماموریت را انجام دادیم و حالا در برابر شرایط و ماموریت های جدید قرار داریم، ما باید از این تجربه در سایر پرونده های آتی استفاده نماییم.

وی تاکید کرد: ما شهدا، اسیر یا اسرایی نزد تروریست ها داریم و مفقودانی که هنوز سرنوشتشان مشخص نشده است و  این پرونده را با اخلاص و دقت دنیال خواهیم نمود.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه طرف های ذی ربط این پرونده را با دقت، اخلاص و صداقت دنبال خواهند نمود، افزود: من آن را شخصا پیگیری خواهم نمود، ما شبانه روز، برای  این موضوع تلاش می نماییم به این دلیل که تعهد دینی، اخلاقی و جهادی نسبت به شما داریم.

وی گفت: ما این ماموریت را انجام دادیم و حالا در برابر شرایط و ماموریت های جدید قرار داریم، ما باید از این تجربه در سایر پرونده های آتی استفاده نماییم.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: تلاش دقیق و خستگی ناپذیر ژنرال ابراهیمی را می ستایم و از او بسیار سپاسگذارم.

وی درباره نقش سوریه در عملیات عرسال گفت: رهبری سوریه مذاکرات را تسهیل نمود و با روحیه بسیار مثبت به رغم خلاصی اش از النصره در جرود فلیطه با آن برخورد نمود.

وی افزود : رهبری سوریه هیچ شرطی برای اجرای مبادله میان مقاومت و النصره نگذاشت.

سازمان ملل در مبادله نقشی نداشت

وی گفت: ما باید از روند مبادله عبرت بگیریم به این دلیل که بدون حضور سازمان ملل متحد یا هر طرف بین المللی دیگر انجام شده است.

دبیرکل حزب الله افزود: با پرونده آوارگان به عنوان پرونده ای سیاسی برخورد نشود بلکه با آن به عنوان پرونده ای انسانی برخورد شود و باید با حکومت سوریه مذاکره شود.

سید حسن نصرالله تاکید کرد که نبرد ما در عرسال و تمام نبرهای ما با پشتیبانی سخاوتمندانه جمهوری اسلامی ایران بود.

قدردانی از دولتمردان لبنان

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه رئیس جمهوری، رئیس پارلمان و نخست وزیر و در واقع دولت لبنان در خصوص این موضوع مسئولانه عمل کردند و این مساله باعث شد تا پیروزی ما کامل شود، افزود: سخنرانی رییس جمهوری در روز ارتش سخنرانی شجاعانه ای به عنوان پیروزی در عرسال پیروزی برای لبنان ضد تروریست ها بود.

وی اظهارداشت: جناب رئیس جمهوری با انجام مذاکرات موافقت کرد. مشخص است که سرلشکر عباس ابراهیم مدیر کل اداره امنیت ملی لبنان بدون موافقت رئیس جمهوری نمی تواند در مذاکرات حضور یابد. رئیس جمهوری علاوه بر موافقت با انجام مذاکرات در این زمینه هر گونه تسهیلاتی که برای موفقیت این مذاکرات لازم بود ارائه کردند. آنها به شدت تمایل به موفقیت این مذاکرات داشتند و برای موفقیت آن کاملاً مسئولیت پذیر بودند.

وی گفت: نبیه بری رییس پارلمان با قدرت از نبرد عرسال دفاع کرد و در برابر زخم زبان ها ایستادگی نمود. او از همان وهله نخست به حمایت از این نبرد برخاست و با آن همراهی کرد. او هم آن زمانی که ما در عرصه میدانی به مبارزه می پرداختیم و هم در هنگام مذاکرات به ما همراهی می کرد و قدرتمندانه از این نبرد حمایت می کرد و قویاً آن را می ستود و با زبان هایی که به نکوهش از این نبرد می پرداختند به مقابله پرداخت. رئیس مجلس در همه زمینه ها چه به لحاظ عاطفی، چه سیاسی و چه انسانی ما را یاری کرد. او تاکید می کرد که کسانی که در جرود عرسال می جنگند فرزندان، برادران و اعضای خانواده او هستند. این موضع رئیس پارلمان قابل تقدیر و تشکر است.

دبیر کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: نخست وزیر با انجام گفت و گوها از ابتداد موافقت کرد و برای موفقیت آن کوشید و تمام تسهیلات را برای آن ارائه داد. با وجود آنکه ممکن است ما اختلاف سیاسی عمده ای با او داشته باشیم انصاف حکم می کند که باید از موضع او و این اقدام مسئولانه اش تشکر و قدردانی صورت گیرد. البته علاوه بر این او چیزهای دیگری هم گفته است همچون اینکه وی گفت حزب الله در جرود عرسال موفق به انجام کاری شده است. انشاالله همین مختصر اظهارات نیز گامی به سوی جلو باشد.

جبهه النصره تمام شد

سید حسن نصرالله افزود: در وضعیت کنونی منطقة حضور جبهه النصره پایان یافته است. ما هم اکنون در جرود عرسال حضور داریم. هر زمانی که فرماندهی ارتش لبنان بگوید ما حاضریم این منطقه را تحویل ارتش دهیم. ما بدون هیچگونه ملاحظه ای حاضر به تحویل این منطقه به ارتش هستیم و قصد باقی ماندن در این منطقه را نداریم و به دنبال درگیری با کسی در این منطقه نیستیم.

وی خاطرنشان کرد : من بر این نکته تاکید می کنم که عملیات جرود عرسال به خاطر اهالی عرسال و اهالی منطقه سریع انجام شد. هم اکنون اهالی عرسال می توانند به زندگی خود بازگردند و به امور باغ ها و مزارع کشاورزی خود بپردازند.

سید حسن نصرالله گفت:  داعش بر منطقه ای گسترده مشترکی بین اراضی سوریه و لبنان سیطره دارد که مجموع مساحت آن 296 کیلومتر مربع می باشد که 141 کیلومتر آن خاک لبنان است.

وی با اشاره به اینکه  آزاد سازی بقیه جرود عرسال از ترویست ها توسط ارتش لبنان انجام خواهد شد افزود: عملیات آزادسازی بقیه جرود لبنان از دست تروریستها توسط ارتش البنان انجام خواهد شد و این پیشرفت تاریخی و استراتژیک است.

وی تاکید کرد: ارتش لبنان می تواند این عملیات را انجام دهد  و به کمک آمریکا یا دیگر اطراف احتیاجی ندارد.

وی یادآور شد: ارتش نیاز به کمک هیچ کس ندارد هرچند که برخی از رسانه ها از دریافت کمک های نظامی آمریکایی و غیرآمریکایی سخن می گویند اما نظر من این است که این اظهارات توهین به ارتش لبنان است. اگر ارتش لبنان بخواهد صد و چهل و یک کیلومتر مربع از خاک لبنان را آزاد کند این ارتش بزرگ، شجاع و لایق تمامی لوازم دستیابی به پیروزی و موفقیت را در اختیار دارد. مطرح کردن دریافت کمک نظامی از آمریکا یک فاجعه است.

مشکل ارتش لبنان در توانمندی نیست

سید حسن نصرالله گفت: هیچگاه مشکل در نهاد نظامی یا نهاد امنیتی لبنان نبوده است بلکه نیروهای نهادهای نظامی و امنیتی لبنان برای ماموریت هایی که به آنها واگذار می شود افرادی شایسته و لایق هستند. مشکل لبنان در نهاد سیاسی است.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: برای کمک به ارتش آماده بودیم وقتی به آن حمله شد اما سیاستمداران مانع پاسخ به تروریست ها شدند.

وی گفت: ما به نبردی رفتیم که ارتش در آن در خاک لبنان می جنگد و حزب الله تحت اختیار ارتش لبنان است هر زمان که بخواهد.

ارتش سوریه و حزب الله در جبهه مشترک می جنگند

سید حسن نصرالله افزود: جبهه سوریه بر روی داعش گشوده خواهد شد و ارتش سوریه و حزب الله در آن شرکت می نماید.

توطئه علیه ارتش لبنان و سوریه

دبیرکل حزب الله گفت: اشخاصی که خواستار عدم هماهنگی میان ارتش های سوریه و لبنان در جبهه ضد داعش هستند علیه ارتش لبنان توطئه می نمایند.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به توطئه های تفرقه افکنانه میان نیروهای مقاومت گفت : اشخاصی که خواستار عدم هماهنگی میان ارتش های سوریه و لبنان در جبهه ضد داعش هستند علیه ارتش لبنان توطئه می نمایند

وی خاطرنشان کرد: اگر جبهه از دو طرف ضد داعش گشوده شود این پیروزی را تسریع می نماید و هزینه را برای همه کاهش خواهد داد.

تصمیم سرنوشت ساز برای نبرد علیه داعش گرفته شده است

وی گفت: داعش باید بداند که تصمیم سرنوشت سازی برای نبرد ضد آن اتخاذ شده است.

نصرالله با بیان اینکه نبرد ضد داعش با توافق تمام طرف های لبنان مواجه خواهد شد یادآور شد: به داعش می گویم لبنانی ها و سوری ها از همه طرف خواهند آمد و نمی توانید در این نبرد مذبوحانه پایداری کنید.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: لبنان در برابر یک پیروزی جدید خواهدد بود و در طرف سوری نیز در برابر پیروزی جدیدی خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: ما به وظیفه خود در برابر اهالی مان عمل کردیم و به دنبال بهره برداری از این پیروزی نیستیم.

به دنبال بهترین روابط میان کویت و لبنان هستیم

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: حزب الله خواستار آن است که رابطه بین لبنان و کویت بهترین رابطه باشد و برای بررسی هر نقطه ابهام آماده ایم.

سید حسن نصرالله با نادرست خواندن اخبار مربوط به ارسال سلاح توسط حزب الله به کویت گفت: حزب الله دارای هسته یا افراد در کویت نیست بلکه مانند دیگر مناطق جهان دوستدارانی در  آن دارد.

وی افزود : هیچ کسی را در کویت برای سرنگونی نظام تحریک نکردیم و هیجیگ از اشخاص متهم به فکر شورش ضد نظام نبوده است.

وی تاکید کرد : برای کویت ، فقط امنیت، صلح و خیر را می خواهیم و این اتهامات ضد حزب الله ، سیاسی است که باید جست و جو نمود اشخاصی که در ، ورای این مساله هستند را یافت.

وی خاطرنشان کرد: ما آماده رفع هر نوع ابهام هستیم و در هر طرف که خیر برای کویت باشد همکاری می نماییم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها