موضع آمريكا در قبال توافقنامه آب و هوایی پاریس به سازمان ملل اعلام شد

موضع آمريكا در قبال توافقنامه آب و هوایی پاریس به سازمان ملل اعلام شد
شنبه 14 مرداد 1396 - 05:47

آمریکا با ارسال نامه ای به سازمان ملل کتبا قصد خود را برای خروج از توافقنامه تغییرات آب و هوایی پاریس اعلام کرد.  

پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا متن بیانیه این کشور درباره قصد آمریکا برای خروج از توافقنامه پاریس را منتشر کرد.
در این بیانیه که دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تاریخ چهارم اوت سال دوهزار و هفده منتشر کرده، آمده است: امروز، آمریکا بیانیه ای را تقدیم سازمان ملل متحد کرده است.  این بیانیه از این جهت تقدیم سازمان ملل متحد شده است که این سازمان به عنوان ضامن توافقنامه آب و هوایی پاریس عمل می کند. این بیانیه مطابق با شروط توافقنامه تقدیم سازمان ملل متحد شده است.
همانطور که رئیس جمهور آمریکا در یکم ژوئن خاطر نشان کرده بود، وی برای مذاکره مجدد درباره توافقنامه پاریس آمادگی دارد البته در صورتی که آمریکا بتواند شروطی را مشخص کند که منفعت بیشتری برای این کشور، کسبوکارهای آمریکایی، کارگران آمریکایی ، مردم این کشور و مالیات دهندگان آن داشته باشد.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: آمریکا از رویکرد متوازن به سیاست تغییرات آب و هوایی که باعث کاهش میزان آلایندگی شود و در عین حال باعث رشد اقتصادی و تضمین امنیت انرژی گردد، حمایت می کند. ما همچنان اقدام به کاهش آلایندگی گازهای گلخانه ای خود خواهیم کرد و این کار را از طریق پیشرفت در فناوری ها و همکاری با کشورها برای کمک به استفاده پاک تر از سوخت های فسیلی و استفاده از سایر منابع سوختی پاک و تجدید پذیر انجام می دهیم.
آمریکا همچنان در مذاکرات مربوط به تغییرات آب و هوایی در عرصه بین المللی مشارکت خواهد کرد که شامل بیست و سومین کنفرانس اعضای معاهده ی سازمان ملل در تغییرات آب و هوایی می باشد. هدف از شرکت در این مذاکرات محافظت از منافع آمریکا و اطمینان یافتن از این مسئله است که همه گزینه های مربوط به سیاست ها و برنامه های آتی در این زمینه، پیش روی دولت قرار دارد.
چنین مشارکتی شامل مذاکرات جاری مربوط به چگونگی اجرای توافقنامه پاریس می شود. منبع : مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها