خبرهای دقیقه 90 از کابینه دوازدهم

خبرهای دقیقه 90 از کابینه دوازدهم
شنبه 14 مرداد 1396 - 08:07

امروز مراسم تحلیف رئیس جمهور در حالی برگزار می شود که کاتب عضو هیئت‌رئیسه مجلس از تقدیم فهرست وزیران پیشنهادی کابینه دوازدهم از سوی روحانی به مجلس در روز تحلیف خبر داده است.

العالم ـ ایران

روزنامه خراسان در شماره امروز خود با اشاره به آخرین وضعیت چینش کابینه دوازدهم نوشت: تقدیم فهرست وزیران پیشنهادی کابینه دوازدهم به مجلس در حالی است که پیش تر امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور ارائه فهرست وزیران پیشنهادی در روز تحلیف را قطعی ندانسته بود.

9 وزیر احتمالی دولت جدید چه کسانی هستند؟
از سویی دیگر و در حالی که گفته می شد 50 درصد کابینه یعنی 9 وزیر از 18 وزیر تغییر خواهند کرد، خبرگزاری فارس، فهرست وزیرانی که در دولت دوازدهم جایگزین وزیران دولت یازدهم می شوند را به این شرح منتشر کرد؛ «وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: علی زرافشان، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات: محمد جواد آذری جهرمی، وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی: محمد نهاوندیان، وزیر پیشنهادی دادگستری: سید علیرضا آوایی، وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: امیر حاتمی، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت: محمد شریعتمداری، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی: سید عباس صالحی، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری: علی خاکی صدیق و وزیر پیشنهادی نیرو: حبیب‌ا... بیطرف.

وزیرانی که احتمالاً ابقا می شوند
همچنین در صورت همراهی مجلس، سید محمود علوی، محمد جواد ظریف، حسن قاضی زاده هاشمی، علی ربیعی، محمود حجتی، عباس آخوندی، عبدالرضا رحمانی فضلی، بیژن نامدار زنگنه و مسعود سلطانی فر در جایگاه خود ابقا خواهند شد. جمشید انصاری، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در توئیتر خود با تأیید بخشی از این خبر نوشت: «حضور وزیران با تجربه و موفقی همچون زنگنه، حجتی، قاضی‌زاده هاشمی، ظریف، شریعتمداری و آخوندی در کابینه نشان از کارآمدی دولت دوازدهم دارد.»بنا بر این خبر، از ترکیب معاونان رئیس جمهور و رؤسای برخی سازمان ها که از اعضای کابینه محسوب می شوند تعدادی تغییر خواهند کرد که بر اساس اخبار منتشر شده خداحافظی مجید انصاری از معاونت حقوقی، محمد شریعتمداری از معاونت اجرایی، محمد نهاوندیان از ریاست دفتر رئیس جمهور و احمدی پور از سازمان میراث فرهنگی قطعی شده و از این میان افرادی همچون حسینعلی امیری و جمشید انصاری و محمدباقر نوبخت 3 تن از معاونان رئیس جمهور هستند که حضورشان در دولت دوازدهم قطعی شده و در سایر موارد رئیس جمهور در حال مراحل پایانی انتخاب خود است.

انتقاد روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد از ترکیب کابینه
در واکنشی دیگر روزنامه آفتاب یزد انتقادات تندی از روحانی را مطرح کرد؛ از جمله در بخشی از گزارش اصلی خود درباره کابینه نوشت: «حسن روحانی که دم از وعده اداره کشور با رای اکثریت می‌زد، تحت فشار گروه‌های خاص قرار گرفت. به طوری که حالا به نظر می‌رسد کابینه سال 92 روحانی، به مراتب اصلاح‌طلبانه تر از کابینه پیش رو طراحی شده بود. در شرایطی که مجلس به واسطه حضور نمایندگان اصلاح‌طلب آماده اعطای رای اعتماد به وزرای مد نظر مردم و روحانی است، به نظر می‌رسد افرادی مانند نهاوندیان، واعظی، آشنا و نوبخت توانسته اند ورق را بر خلاف خواست مردم برگردانند و به راحتی حسن روحانی را تحت فشار بگذارند.»

شکوری راد: روی افراد اصرار نکنیم
در مقابل علی شکوری‌راد در نشست واحدهای حزب اتحاد ملت، کابینه روحانی را یک کابینه خوب ارزیابی کرد و گفت: ما باید دنبال عملکرد اصلاح‌طلبانه باشیم، چنانچه واعظی اصولگرا‌ترین وزیر بود اما کارنامه موفقی داشت و با افزایش پهنای اینترنت و ممانعت از فیلترینگ، زمینه‌ساز پیروزی روحانی شد، عملکرد رحمانی‌فضلی نیز عملکرد خوبی بود و حزب اتحاد ملت در همین وزارت کشور مجوز فعالیت گرفت.
وی با اشاره به این که استاندار اصفهان از سوی اصلاح طلبان معرفی شده بود، عملکرد او را ضعیف توصیف کرد و افزود: ما باید دنبال عملکرد اصلاح‌طلبانه باشیم و روی افراد اصرار نکنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها