افشای اطلاعاتی تازه درباره کودتای بن سلمان

افشای اطلاعاتی تازه درباره کودتای بن سلمان
شنبه 14 مرداد 1396 - 10:53

یک مجله آمریکایی، اطلاعات تازه ای را از ماجرای برکنار ولیعهد سابق عربستان منتشر کرد.

العالم - عربستان
مجله "پولتیکو" فاش کرد، قراردادی که "محمد بن نایف" ولیعهد سابق با شرکت Sonoran Policy Group امضا کرده بود، در همان روز برکناری از قدرت، لغو شد. این شرکت یکی از گروه های فشار نزدیک به تیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا است.
این مجله آمریکایی خاطرنشان کرد، قرارداد مذکور در دوران ریاست بن نایف توسط وزارت کشور سعودی به ارزش 5.4 میلیون دلار امضا شد، و به عنوان آخرین اقدام بن نایف در نبرد قدرت با "محمد بن سلمان" جانشین ولیعهد بود. 
هدف از آن قرارداد، حفظ منافع عربستان سعودی نزد دولت جدید آمریکا بود، ولی قرارداد مذکور فقط 28 روز پس از امضای آن و همزمان با برکناری بن نایف، لغو شد. با این حال شرکت آمریکایی پولها را نزد خود نگه داشت و مجبور به ارائه خدمات بود، چرا که بر اساس قرارداد باید 5.4 میلیون دلار پرداخت می شد. 
مجله پولتیکو اشاره ای به مسؤول لغو قرارداد نکرد، با این حال خاطرنشان کرد شرکت مذکور پس از لغو قرارداد در بیانیه ای تأکید کرد که تمایل داشت با وزارت کشور سعودی در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری کند. 
در آن بیانیه همچنین آمده بود که قرارداد با توجه به شرایط داخلی عربستان لغو شد، به همین دلیل این شرکت نتوانست خدمات راهبردی و منحصر به فرد خود را عملی کند، و همچنان علاقمند است با همپیمان مهم خود در عربستان همکاری کند. 
پولتیکو پیشتر نیز گزارشی را تحت عنوان "ورود ترامپ به بازی تاج و تخت سعودی" منتشر کرده و خاطرنشان کرده بود، قراردد بن نایف با شرکت SPG نخستین قرارداد در نوع خود از سوی وزارت کشور سعودی با یک شرکت گروه فشار بود. 
این مجله خاطرنشان کرد: جنگ "خاموش" ین سلمان و بن نایف بر سر قدرت، در واشنگتن نیز بازتاب داشته است. 
 

پربیننده ترین خبرها