ظریف: ترامپ تلاش می‌کند به هزینه ایران برجام را از بین ببرد

ظریف: ترامپ تلاش می‌کند به هزینه ایران برجام را از بین ببرد
شنبه 14 مرداد 1396 - 12:37

وزیر امور خارجه در دیدار با موگرینی گفت: دولت جدید آمریکا به دنبال آن است تا نگذارد ایران از منافع برجام استفاده کند و این نقض متن برجام به شمار می‌رود.

العالم - ایران

فدريكا موگرينی نماينده عالی اتحاديه اروپا در سياست خارجی و امنيتی كه برای شركت در مراسم تحليف رئيس جمهور كشورمان به تهران سفر كرده است، پیش از ظهر امروز با دكتر ظريف وزير امورخارجه ديدار و گفتگو كرد.

در اين ديدار مسائل مربوط به اجرای برجام، روابط دوجانبه ايران و اتحاديه اروپا و اوضاع در منطقه مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزير امور خارجه كشورمان در اين ديدار با اشاره به مشكلاتی كه آمريكا در راه اجرای برجام ايجاد كرده است اظهار داشت: دولت جديد آمريكا بدنبال آن است تا نگذارد جمهوری اسلامی ايران از منافع برجام استفاده نمايد و اين نقض متن برجام به شمار می رود. آقای ترامپ تلاش می كند به هزينه ايران برجام را از بين ببرد و اروپا لازم است در اين خصوص هوشيار باشد. 

دكتر ظريف همچنين با اشاره به آزمايش های موشكی كشورمان و نیز پرتاب ماهواره علمی سیمرغ و عدم مغايرت اين اقدامات با قطعنامه ٢٢٣١، از بيانيه اخير سه کشور اروپایی كه مشتركا با آمريكا صادر شد انتقاد كرده و آن را حركتی در مسير اشتباه توصيف كرد.

خانم موگرينی هم ضمن ابراز خرسندی از حضور در ايران و شركت در مراسم تحليف دكتر روحانی گفت: جامعه بين الملل منافع مشترک با ايران در خصوص اجرای برجام دارد. اتحاديه اروپا قاطعانه از برجام حمايت می كند و اين موضع مشترک تمامی كشورهای اروپايی است. مواضع اتحاديه اروپا در اين زمینه روشن است و ما تلاش داريم تا آمريكا را هم در برجام كنار خود داشته باشيم. وي تاكيد كرد همه ما نيازمند اقدامات خردمندانه و متناسب هستیم.

در اين ملاقات همچنين بر گسترش همكاری های ايران با مجموعه اتحاديه اروپا در حوزه های مختلف و به ويژه حوزه های اقتصادی تاكيد شد.

طرفين همچنین در خصوص موضوعات منطقه ای،  سوريه و روند مذاكرات آستانه، تحولات در خليج فارس، اوضاع در يمن و تاكيد بر لزوم رسيدگی به وضعيت اسفبار مردم اين كشور، بحرين، عراق، و مقابله با تروريسم تكفيری داعش نيز گفتگو و تبادل نظر كردند.

پربیننده ترین خبرها