روحانی در دیدار رییس مجلس کره جنوبی:

فرصت برای مشارکت در پروژه های ایران مهیا است

فرصت برای مشارکت در پروژه های ایران مهیا است
شنبه 14 مرداد 1396 - 15:23

رئیس جمهور امضای 50 سند همکاری میان تهران_ سئول را در سفر رییس جمهور سابق کره جنوبی به کشورمان، موجب تحولی مثبت در روابط مشترک برشمرد و بر همکاری‌های همه جانبه در بخش‌های مختلف اقتصادی و سرمایه‌گذاری میان تهران - سئول تأکید کرد.

العالم ـ ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی روز شنبه در دیدار "چون سون کیون"، با اشاره به اینکه امروز در بخش انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی ایران ، 200 میلیارد دلار پروژه آماده برای سرمایه گذاری وجود دارد، گفت: سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی کره جنوبی هم می‌توانند در اجرای این پروژه‌ها مشارکت داشته و فعالیت کنند.

رییس‌ جمهور با تأکید بر ضرورت و اهمیت امنیت و ثبات در آسیا بویژه در منطقه شرق آسیا، گفت: معتقدیم در دنیای امروز همه کشورها باید اختلا‌ف نظرها را از طریق گفتگو و راه حل سیاسی حل و فصل کنند.

رییس‌ جمهور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از هیچ اقدامی برای توسعه و تقویت امنیت و ثبات در آسیا دریغ نخواهد کرد.

روحانی با اشاره به حمایت دولت دوازدهم از توسعه مناسبات و همکاری‌های همه جانبه ایران و کره جنوبی، گفت: آماده گسترش روابط دو کشور در زمینه‌های گوناگون، فناوری‌های نوین، همکاری‌های صنعتی، حمل و نقل و مشارکت در اجرای پروژه‌های گوناگون از جمله در بخش ریلی با کره جنوبی هستیم.

رییس‌ جمهور توسعه روابط بانکی را پایه‌ای برای گسترش مناسبات اقتصادی دو کشور دانست و گفت: امروز پیشرفت‌های بسیار خوبی در زمینه همکاری‌های بانکی میان مسئولان دو کشور، حاصل شده که باید با تلاش طرفین به نتیجه مطلوب نهایی برسد.

چون سون کیون رییس مجلس کره جنوبی نیز در این دیدار ضمن تبریک انتخاب مجدد دکتر روحانی به عنوان رییس جمهور کشورمان، نقش وی را در صحنه بین‌المللی و نیز در توسعه مناسبات دوجانبه ایران و کره جنوبی در 4 سال اخیر، بسیار مهم توصیف کرد و افزود: مطمئناً این راه با انتخاب مجدد شما، به عنوان رییس جمهور ایران با قدرت بیشتر ادامه خواهد داشت.

رییس مجلس کره جنوبی، اسناد امضاء شده و توافقات دو کشور را تضمینی برای توسعه همکاری‌ها و روابط مشترک عنوان کرد و افزود: مجلس کره جنوبی از بیانیه مشترک روسای جمهور دو کشور و اسناد امضاء شده و گسترش روابط همه جانبه تهران – سئول حمایت می‌کند.

وی همچنین خواستار حضور بخش خصوصی و شرکت‌های کره‌ای در پروژه‌های سرمایه‌گذاری ایران و توسعه مناسبات دو کشور در بخش‌های مختلف از جمله فناوری‌های نو، محیط زیست، آی‌تی و روابط بانکی شد.

"چون" تأکید کرد: معتقدیم صلح و امنیت و حل مناقشات تنها از طریق گفتگو در جهان قابل تأمین است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها