دادگاه آمریکا به قاتل ۱۴ عراقی دوباره فرصت داد!

دادگاه آمریکا به قاتل ۱۴ عراقی دوباره فرصت داد!
شنبه 14 مرداد 1396 - 19:03

دادگاه تجدید نظر فدرال آمریکا، حکم حبس ابد علیه نگهبان سابق شرکت امنیتی «بلک واتر»آمریکا در پرونده قتل ۱۴غیرنظامی عراقی در بغداد را که در سال ۲۰۰۷ میلادی رخ داد بود، لغو کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دادگاه استیناف آمریکا شامگاه جمعه، دستور از سرگیری محاکمه متهم اصلی این پرونده و سه تن دیگر از همدستانش را که همگی کارمند شرکت بلک واتر بوده اند، صادر کرده است.

این روزنامه همچنین نوشت: دادگاه استیناف واشنگتن، حکم حبس ابد علیه متهم اول پرونده تیراندازی به شهروندان عراقی در میدان «النسور» بغداد و قتل ۱۴ غیرنظامی را لغو کرد و خواستار ازسرگیری محاکمه وی شد.

روزنامه مذکور افزود: دادگاهی که برای «نیکولاس اسلاتن» (۳۳ ساله) متهم اصلی این پرونده، حکم حبس ابد صادر کرد، در ارزیابی های خود دچار اشتباه شده و به طور مستقل اقدام به محاکمه وی نکرده است.

در اکتبر ۲۰۰۷ میلادی چهارده تن از محافظان شرکت امنیتی بلک واتر آمریکا در هنگام همراهی یک هیات آمریکایی در بغداد پایتخت عراق، به طرف شماری از غیرنظامیان عراقی خودسرانه تیراندازی کردند که منجر به کشته شدن ۱۴ نفر و زخمی شدن شماری دیگر از جمله چند زن و کودک شد.

این چهار نفر به دلیل قتل چهارده غیرنظامی عراقی از جمله تعدادی زن و کودک به حبس های طولانی مدت محکوم شدند. براساس حکم صادره که پس از ۸ سال صادر شد، یکی از این ۴ تن به حبس ابد و سه تن دیگر به گذراندن ۳۰ سال حبس محکوم شدند.

دادگاه استیناف واشنگتن، حکم حبس سه همدست اسلاتن را لغو نکرده و تنها به از سرگیری محاکمه آنها بسنده کرده است.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها