تقدیر سفیر واتیکان از مرجعیت عراق

تقدیر سفیر واتیکان از مرجعیت عراق
يکشنبه 15 مرداد 1396 - 10:27

آلبرتو اورتگا نمایندۀ واتیکان در عراق اعلام کرد: فتوای مرجعیت معظم عراق این کشور را نجات داد و باعث حفظ وحدتش شده است و توطئه های داعش را خنثی کرد.

العالم - عراق

سومریه نیوز امروز یکشنبه به نقل از اورتگا گزارش داد : من از پیروزی هائی که نیروهای عراقی به دست می آورند ، خوشحالم . پیروزی در مبارزه با افکار داعش بزرگتر و مهمتر است.

اورتگا پس از دیدار با هیأت تولیت آستان مقدس امام حسین (ع) در بغداد اعلام کرد: فتوای آیت الله سیستانی مرجع دینی معظم عراق برای دفاع از کشور و  مقدسات اسلامی باعث حفظ ملت ، کشور ، امنیت و وحدت ملی شد و توطئه های گروه تروریستی داعش را برای ضربه زدن به این کشور خنثی کرد.   

اورتگا گفت : ما از رهنمودهای مرجعیت عراق که همگان آن را می پذیرند ، بسیار خشنودیم . رهنمودهای ارزشمند ایشان به مبارزه با تروریسم کمک شایانی کرد.

نماینده واتیکان اعلام کرد : ما از پیروزی هائی که نیروهای عراقی به دست آوردند ، خوشحالیم و پیروزی بزرگتر و مهمتری که همان پیروزی در مبارزه با افکار داعشی است ، نیز باید به دست بیاید .   

قاسم العواد معاون رئیس روابط عمومی آستان مقدس امام حسین (ع) هم در دیدار با نماینده واتیکان گفت : خطبای عراق در نمازهای جمعه اعلام کردند که مبارزه ای سنگین تر به نام مبارزه با افکار افراطی در راه است .  

آیت الله سید علی سیستانی مرجع شیعیان عراق روز 13 ژوئن 2014 درپی سیطرۀ داعش بر شهر موصل و بخش های وسیعی از استان های نینوا، صلاح الدین و دیالی، از کسانی که توان جنگیدن دارند ، خواست که برای مبارزه با تروریست ها به ارتش بپیوندند.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها