بیانیه ارتش به مناسبت روز خبرنگار

بیانیه ارتش به مناسبت روز خبرنگار
يکشنبه 15 مرداد 1396 - 12:29

ارتش جمهوری اسلامی ایران بمناسبت 17 مرداد، روز خبرنگار، بیانیه‌ای صادر کرد.

العالم- ایران 

در این بیانیه آمده است:

17 مرداد روز پاسداشت تلاش بی‌وقفه انسان‌های آگاهی است که با سلاح قلم در سرزمین آگاهی قدم می‌زنند. خبرنگارانی که به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند و وجدان بیدار جامعه و تصویرگر زمان خویشند.

روز خبرنگار، روزی است که با خون نگاشته شد. در این روز، مقدس‌ترین عامل سوگند در کتاب آسمانی بار دیگر به مظهر درخشش تبدیل شد تا حکایت گر زندگی تابناکِ رهپویانی شود که همواره با قلم میثاقی جاودانه بسته‌اند.

بدون شک خبرنگاران، تصویرگران زمان خویش‌ و پرچم‌دار تعهد و وظیفه‌اند که با هدف روایت حقیقت، بیرق بزرگ "آگاهی بخشی" را بر دوش کشیده و با انتشار اخبار‎ در صف مقدم مبارزه با تهاجم و شبیخون فرهنگی قرار گرفته و وظیفه پاسداری ‏و حراست از اندیشه ها را بر عهده گرفته اند. ‏‎‏ ‏

‏‏در ادامه این بیانیه آمده است: 17 مرداد سالروز  شهادت شهید محمود صارمی را نباید تنها یک واقعه تاریخی در ذهن به یاد آورد بلکه شهادت این ‏خبرنگار والا نشان از رسالت خطیر خبرنگاران و اثرگذاران عرصه ‏اطلاع رسانی صحیح و دغدغه مندانه در جنگ نرمی است که دشمن علیه ما به راه انداخته و در این بین خبرنگاران نقش حساسی در  آشکار کردن حق و حقیقت و ایجاد وحدت، همدلی و غرور ملی ‏دارند. ‏‎‏خطی که همچنان با شهادت آن عزیزان در عرصه دفاع از دین و حریم ولایت ادامه دارد. ‏

ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه بیانیه خود، شهدای عرصه رسانه و خبر را مصادیقی بارز از جانفشانی مجاهدانه در عرصه‌ مبارزه با جنگ نرم دشمن دانسته و افزوده است: هفدهم مرداد، برگ زرینی از تقویم رسانه و فرصتی برای بیان اهمیت خبر و خبر رسانی و نیز ارج نهادن به تلاش و مسئولیت خبرنگاران بعنوان پرچمداران وادی قلم و آگاهی می باشد.

ارتش در پایان بیانیه خود ضمن گرامیداشت هفدهم مرداد، روز خبرنگار و گرامیداشت نام و یاد شهدای اصحاب رسانه و ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال های دفاع مقدس و رزمایشها، این روز را به تمامی خبرنگاران متعهد تبریک گفته و زحمات تمام عزیزان رسانه‌ای بویژه خبرنگاران را ارج می‌نهد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها