مصاحبه خواندنی با نفرات برتر آزمون سراسری + تصاویر

مصاحبه خواندنی با نفرات برتر آزمون سراسری + تصاویر
يکشنبه 15 مرداد 1396 - 14:20

در این گزارش مصاحبه ای خواندنی با نفرات برتر آزمون سراسری را مشاهده کنید.

رتبه یک کنکور ریاضی و فنی: کنکوری‌ها وقتشان را در کلاس‌های کنکور هدر ندهند/در هیچ شبکه اجتماعی عضو نبودم/نرم افزار دانشگاه شریف را انتخاب می‌کنم

صابر دین‌پژوه، رتبه یک رشته علوم ریاضی و فنی در کنکور 96 ضمن اشاره به پیش‌بینی رتبه تک‌رقمی در کنکور امسال اظهار کرد: با توجه به  درصد پاسخ‌های صحیح خودم و مقایسه آن‌ با وضعیت برگزیدگان کنکورهای گذشته، پیش‌بینی می‌کردم که رتبه‌ام تک‌رقمی شود.

وی افزود: اما اینکه رتبه یک را کسب کنم کمی غیرقابل‌باور بود چرا که در سال‌های گذشته، درصد پاسخ‌های صحیح در رتبه های اول بیشتر و بهتر بوده است. در حال حاضر لحظات شیرینی پشت سر می‌گذارم و خوشحال هستم که به‌نوعی مزد زحماتم را گرفته‌ام.

دین‌پژوه در مورد مدت‌زمان و برنامه مطالعه خود برای آمادگی هر چه بیشتر در کنکور سراسری خاطرنشان کرد: در روزهایی که به مدرسه می‌رفتیم روزانه 7-6 ساعت برای مطالعه وقت می‌گذاشتم. در روزهایی هم که مدارس تعطیل بود، ابتدا 11 ساعت مطالعه داشتم که رفته‌رفته و در این اواخر به 13 ساعت رساندم.

وی در ادامه تصریح کرد: من در هیچ‌یک از کلاس‌های متفرقه و کنکور شرکت نکردم چون با توجه به سطح علمی مدرسه‌مان، نیازی برای حضور در این کلاس‌ها احساس نکردم. به کنکوری‌ها هم پیشنهاد می‌کنم بیشتر خودشان برای موفقیت تلاش کنند، مطالعه کنند و وقتشان را در کلاس‌های کنکور هدر ندهند. فکر می‌کنم  اگر کنکوری‌ها خودشان بخواهند، می‌توانند موفقیت بیشتری کسب کنند.

رتبه یک علوم ریاضی و فنی در مورد حضور در فضای مجازی نیز گفت: تاکنون در فضای مجازی و هیچ‌یک از شبکه‌های اجتماعی حضور نداشتم و زمانی که کنکور دادم تازه می‌خواستیم گوشی تلفن همراه قدیمی‌ام را تعویض کنیم.

وی افزود: شخصاً به رشته نرم‌افزار علاقه دارم اما فعلاً نتیجه قطعی را نمی‌دانم و باید کمی بیشتر تحقیق کنم. بااین‌حال احتمال انتخاب رشته نرم‌افزار دانشگاه صنعتی شریف زیاد است.

دین‌پژوه در مورد تأثیر خانواده در کسب رتبه یک کنکور سراسری گفت: فکر می‌کنم پس از لطف خدا و تلاش‌های خودم، خانواده‌ام با مهیاکردن شرایط، بیشترین نقش را در کسب این موفقیت ایفا کرده است. در پایان از مدیریت مدرسه تیزهوشان مدنی 1 تبریز هم تشکر می‌کنم.

رتبه یک کنکور تجربی: کلاس فوق برنامه استفاده نکردم/ مطمئن بودم رتبه برتر را کسب می‌کنم

امیرحسین قاسمی‌نژاد‌رائینی در سیرجان اظهار‌ داشت: قبل از کنکور پیش‌بینی این نتیجه را داشتم، چون واقعا تلاش کردم اما بعد از کنکور واقعا با محاسبات خودم مطمئن بودم رتبه برتر را کسب می‌کنم.

وی بیان کرد: قبل از آزمون و در دوران درس خواندن، با مطالعه رسانه‌ها به‌ویژه مصاحبه رتبه‌های برتر سال‌های قبل، نکات بسیار خوبی برای موفقیت بنده داشت.

رتبه یک کنکور تجربی کشور افزود: سال‌های گذشته و در دوران متوسطه نیز درس خوندن را بصورت مداوم دنبال می‌کردم  و همیشه از نفرات برتر در شهرستان بودم.

وی با اشاره به اینکه به کلاس‌های فوق برنامه اعتقاد ندارم گفت: من اصلا از کلاس‌های فوق برنامه استفاده نکردم و هیچ کلاس آموزشی نرفتم چون به این کلاسها اعتقاد ندارم و تنها آزمون‌های قلم‌چی شرکت می‌کردم.

قاسمی‌نژاد‌رائینی با اشاره به برنامه خود برای آینده تصریح کرد: همیشه به پزشکی علاقمند بودم و اگر بخواهم رشته تحصیلی انتخاب کنم رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران را نتخاب می‌کنم.

وی خاطر‌نشان کرد: از شبکه‌های اجتماعی در دوران تحصیل کمتر استفاده می‌کردم و تنها در حد خواندن پیامک بود و قطعا استفاده کمتر از این شبکه‌ها برای کسانی که می‌خواهند در کنکور موفق شوند موثر خواهد بود.

رتبه یک کنکور تجربی کشور نقش پدر و مادر خود را در کسب رتبه برتر مهم خواند و افزود: اول عنایت خداوند و سپس تلاش خودم و راهنمایی‌های والدین باعث کسب این رتبه شد.

رتبه ۶ کنکور ریاضی: پیش بینی می‌کردم رتبه ۳ را کسب کنم / روزانه ۸ ساعت برای کنکور درس خواندم

محمدامین مطهری نیا در یزد با اشاره به اینکه برای موفقیت در کنکور تلاش بسیاری کرده، اظهار داشت: در یک سال آخر مانده به کنکور، برای اینکه بتوانم به موفقیت دست پیدا کنم و هدف مد نظرم را انجام دهم، روزانه هشت ساعت مطالعه می‌کردم. 

وی در ارتباط با کلاس‌های کنکور و استفاده از این کلاس‌ها، خاطرنشان کرد: زیاد در کلاس‌های کنکور شرکت نکردم و تنها دو جلسه برای ادبیات و سه جلسه هم برای زبان کلاس کنکور رفتم. 

رتبه 6 کنکور سراسری ریاضی ادامه داد: البته پیش بینی من کسب رتبه سه کنکور بود و این پیش بینی هم بر اساس یک حس درونی به وجود آمده بود که به این پیش بینی نرسیدم و رتبه شش را کسب کردم. 

مطهری نیا خاطرنشان کرد: به دوستان و هم سن و سالان خودم که قصد شرکت در کنکور را دارند پیشنهاد می‌کنم که پیش از شرکت در کلاس‌های کنکور ابتدا خود و هدفشان را بشناسند و بعد اقدام به این کار کنند نه اینکه چون دوستشان به کلاس رفته، آن‌ها هم حتما این کار را انجام دهند. 

وی تصریح کرد: در حال حاضر قصد دارم که رشته برق را برای ادامه تحصیل انتخاب کنم البته این رشته را به صورت صد درصد انتخاب نکردم و قطعا بررسی‌های بیشتری انجام می‌دهم. 

رتبه شش کنکور سراسری ریاضی تصریح کرد: بیشتر افرادی که رتبه‌های خوب ریاضی را کسب می‌کنند به این رشته گرایش پیدا می‌کنند، من هم حتما بررسی می‌کنم ببینم آن‌ها از این انتخاب چه دلیلی داشتند و در صورتی که دلیل مناسبی بود، رشته برق را انتخاب می‌کنم.

روانخواه رتبه ۱۰ کنکور تجربی: روزانه ۱۱ ساعت درس می‌خواندم/کلاس کنکور نرفتم

مهدی روانخواه با تاکید بر اینکه به دست آوردن این رتبه را پیش‌بینی می‌کردم اظهار داشت: طبق برنامه ریزی قبلی درس می‌خواندم به طوری که روزانه 11 ساعت مشغول مطالعه بودم.

وی با بیان اینکه در کلاس‌های کنکور شرکت نکردم عنوان کرد: پدر و مادرم در به دست آوردن این رتبه نهایت همکاری را داشتند به گونه‌ای که خود را برای همیشه مدیون آنان می‌دانم و امیدوارم بتوانم پاسخگوی محبت‌های بی دریغشان باشم.

روانخواه ابراز کرد: جا دارد از مشاورم سرکار خانم شقایق بناوند که خود نیز از برگزیدگان کنکور سال گذشته بوده تشکر کنم زیرا نهایت همکاری را به حقیر برای موفقیتم داشتند.

وی عنوان کرد: بنا دارم در رشته پزشکی تحصیل کنم و امیدوارم فرزندان این استان با برنامه‌ریزی دقیق بتوانند در کنکورهای بعدی حائز بهترین‌ رتبه‌ها شوند.

به گزارش تسنیم، مهدی روانخواه متولد 77 از اهالی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در کنکور امسال توانست رتبه 10 کشوری در رشته علوم تجربی و رتبه یک منطقه 3 را کسب کند.

سالاری‌کیا رتبه ۷ کنکور تجربی: روزانه ۱۲ ساعت درس می‌خواندم/ پشت‌کنکوری‌ها با "فضای مجازی" خود را سرگرم نکنند 

سیدرضا سالاری‌کیا با اشاره به اینکه پیش از اعلام نتایج رتبه 10 تا 20 را برای خودم پیش‌بینی می‌کردم، اظهار داشت: در طول مدتی که برای کنکور درس می‌خواندم خیلی کم از رسانه‌ها و فضای مجازی استفاده می‌کردم چراکه معتقدم استفاده از این شبکه‌ها مانع موفقیت می‌شود. 

وی با بیان اینکه تنها در دروس ریاضی و فیزیک از کلاس خصوصی استفاده کرده است، گفت: روزانه 12 تا 13 ساعت درس می‌خواندم و رقابت سالم با دوستان و آرامش فضای خانه از عوامل موفقیت خود می‌دانم. 

سالاری‌کیا با بیان اینکه رشته پزشکی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کردم، افزود: علاقه شخصی به این رشته علت انتخابم است اما برای انتخاب دانشگاه بین شیراز و شهید بهشتی تهران شک دارم. 

دارنده رتبه 7 رشته تجربی با بیان اینکه از دوم دبیرستان برای کنکور شروع به درس خواندن کردم که ابتدا چندان زیاد و جدی نبود، بیان کرد: در دوران پیش دانشگاهی ساعت درس خواندنم را بیشتر کردم. 

وی خطاب به داوطلبان کنکور سال آینده گفت: در طول درس خواندن روحیه خود را از دست ندهند و با فضای مجازی خود را سرگرم نکنند. 

سید اسدلله سالاری‌کیا، پدر سید رضا نیز در گفت‌وگو با تسنیم گفت: سخت‌کوشی در کنار تیزهوشی ویژگی بارز سیدرضا است و از همان ابتدا با برنامه و مدیریت زمان درس می‌خواند. پیگیری و پشتکار از دیگر ویژگی‌های سیدرضا است به گونه‌ای که هر منبع جدید درسی که وارد بازار می‌شد ظرف 48 ساعت خریداری می‌کرد و می‌خواند. 

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها