لاریجانی در دیدار با نخست وزیر سوریه:

پیروزی مردم سوریه مقابل تروریست‌ها امیدوارکننده است/ ایران همواره از سوریه حمایت می‌کند

پیروزی مردم سوریه مقابل تروریست‌ها امیدوارکننده است/ ایران همواره از سوریه حمایت می‌کند
يکشنبه 15 مرداد 1396 - 15:55

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ارتش و نیروهای مردمی سوریه و مقاومت، پیروزی‌های بزرگی بدست آوردند و امیدواریم که این روند ادامه پیدا کند و به پیروزی نهایی برسد.

العالم ـ ایران

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 15 مرداد) در دیدار با عماد خمیس نخست وزیر سوریه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همیشه حامی ملت و دولت سوریه خواهد بود و امیدواریم که مذاکرات آستانه به نتیجه مطلوبی برسد تا بتوانیم شاهد برقراری هر چه سریع تر صلح در منطقه باشیم.

وی افزود: ارتش و نیروهای مردمی سوریه و مقاومت، پیروزی های بزرگی به دست آوردند و امیدواریم که این روند ادامه پیدا کرده تا به پیروزی نهایی برسید.

براساس این گزارش در این دیدار نخست وزیر سوریه گفت: برگزاری انتخابات دموکراتیک و مراسم تحلیف را خدمت شما و ملت بزرگ ایران تبریک می گویم و امیدوارم که دولت جدید بتواند به موفقیت های بزرگی دست پیدا کند.

وی اظهار داشت: ملت و رهبر سوریه بهترین قدردانی را نسبت به حکومت و ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران دارند و نسبت به این امر واقف هستند که بدون حمایت های شما نمی توانستیم به این پیروزی ها دست پیدا کنیم.

عماد خمیس با اشاره به نقش آمریکا، اسرائیل و عربستان صعودی در برهم زدن آرامش منطقه ای، تصریح کرد: اینها بذر تروریست را کاشتند و چنین بحرانی را به وجود آوردند، آنها به دنبال ایجاد بی ثباتی در منطقه بوده و هستند، اما ما نمی گذاریم که آنان به اهدافشان برسند.

وی تاکید کرد: از لحاظ سیاسی و نظامی وضع در سوریه روز به روز بهتر می شود اما اکنون بزرگترین چالش ما مسائل اقتصادی است که با همکاری و همفکری شما آن را هم پشت سر خواهیم گذارد.

نخست وزیر سوریه گفت: همکاری های دوجانبه اقتصادی به نفع هر دو کشور خواهد بود و اکنون که در مرحله بازسازی و توسعه اقتصادی قرار داریم، جمهوری اسلامی ایران می تواند ما را در این مسیر همراهی کند و این می تواند نقطه آغاز دیگری بر همکاری های میان دو کشور باشد.

عماد خمیس گفت: ایران یک قدرت بین المللی در منطقه است و در برقراری صلح و آرامش و ایجاد ثبات نقش موثری داشته و خواهد داشت و ما امیدواریم که عربستان سعودی هم دست از همکاری با اسرائیل و آمریکا بردارد و به برقراری آرامش در منطقه بیاندیشد.

وی در پایان تصریح کرد: خون سوری ها و ایرانیان با هم آمیخته شده و نتیجه آن رسیدن به نقطه درخشانی به نام مقاومت است و ما مطمئن هستیم که در کنار هم می توانیم در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و به پیروزی برسیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها