لاریجانی در دیدار رئیس مجلس سریلانکا:

ایران از روابط تجاری باز با سریلانکا استقبال می کند

ایران از روابط تجاری باز با سریلانکا استقبال می کند
يکشنبه 15 مرداد 1396 - 16:21

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که ایران از روابط و همکاری‌های تجاری گسترده و باز با کشور سریلانکا استقبال می‌کند، خاطرنشان کرد، در شرایط کنونی سطح همکاری‌ها تا میزان قابل قبول، فاصله دارد که باید برای تقویت و ارتقای آن تلاش کرد.

العالم ـ ایران

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار «دشاباندو کارو جایا سوریا» رئیس مجلس سریلانکا با اشاره به روابط و تعاملات ایران و سریلانکا، تصریح کرد، دو کشور ظرفیت‌های بسیاری برای تقویت روابط و همکاری‌ها دارند که باید از این مسائل برای توسعه تعاملات استفاده کرد.

وی روند روابط بین دو کشور ایران و سریلانکا را سازنده و رو به گسترش دانست و گفت: سفر هیئت پارلمانی این کشور به تهران قطعا می‌تواند زمینه‌ساز توسعه همکاری‌ها بین دو کشور باشد.

رئیس مجلس ادامه داد: ایران از روابط و همکاری‌های تجاری گسترده و باز با کشور سریلانکا استقبال می‌کند، البته در شرایط کنونی سطح همکاری‌ها تا میزان قابل قبول، فاصله دارد که باید برای تقویت و ارتقای آن تلاش کرد.

لاریجانی با اشاره به صادرات محصول چای از سوی کشور سریلانکا به ایران، اظهارداشت: این کشور می‌تواند در حوزه سرمایه‌گذاری برای توسعه تکنولوژی‌های برداشت محصول چای در ایران فعالیت کند.

سریلانکا به دنبال گسترش روابط تجاری با ایران

همچنین «دشاباندو کارو جایا سوریا» رئیس مجلس سریلانکا نیز در این دیدار با اشاره به روابط مثبت و رو به رشد ایران و سریلانکا، گفت: دو کشور در قرن‌های گذشته روابط گرم و دوستانه‌ای داشته‌اند و یکی از اهداف سفر من به تهران نیز گسترش روابط و تعاملات تجاری با جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در شرایط کنونی پروژه‌های مشترکی در کشور سریلانکا در حال اجرا بوده که این همکاری‌ها باید گسترش یابد.

رئیس مجلس سریلانکا با تقدیر از حمایت و کمک‌های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از کشور و مردم سریلانکا در زمان وقوع سیلاب در این کشور، خاطرنشان کرد: دولت سریلانکا خواهان توسعه و ارتقای روابط با ایران است و امیدوارم در آینده نزدیک این امر محقق شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها