وزیر دفاع لبنان:

هماهنگی نظامی با سوریه به سود منافع ملی لبنان است

هماهنگی نظامی با سوریه به سود منافع ملی لبنان است
يکشنبه 15 مرداد 1396 - 17:58

وزیر دفاع لبنان هرگونه هماهنگی نظامی بین لبنان و سوریه در مبارزه با داعش را رد کرد اما در عین حال، آن را به سود منافع ملی لبنان دانست.

العالملبنان

یعقوب الصراف روز گذشته در گفت و گو با رادیو "صوت لبنان 93,3" نبود هماهنگی بین دو کشور را به اختلاف سیاسی درمورد این پرونده نسبت داد و این سوال را مطرح کرد که مشکل در هماهنگی با سوریه چیست اگر به سود منافع ملی باشد.

وی افزود: بین لبنان و سوریه هماهنگی سیاسی وجود ندارد اما روز گذشته اسرای خود را آزاد کردیم که این اتفاق به دلیل هماهنگی نظامی بین دو کشور رخ داد.

الصراف در پاسخ به سوالی درباره احتمال درخواست حمایت از آمریکا برای ورود به جنگ در لبنان گفت معتقد است ارتش از هیچ کسی کمک نخواهد خواست و هیچ کسی هم در صورت نیاز ارتش به کمک، از این کار دریغ نخواهد کرد.

وزیر دفاع لبنان عدم ابهام زایی درباره توان ارتش و ورود به مجادلات بی نتیجه را در شرایطی که ارتش آماده جنگ رأس بعلبک و القاع می شود خواستار شد.

وی خاطرنشان کرد تصمیم نظامی در این مسئله فقط به ارتش مربوط است  در حالی که تصمیم سیاسی در شورای وزیران و بر اساس اجماع حکومت گرفته می شود.

یعقوب الصراف افزود: از مشکلاتی که ارتش لبنان با آن روبرو است ارائه توصیه ها و نصیحت هاست از این رو از افکار عمومی و کارشناسان می خواهیم در مورد مواضع و نظریات به ارتش لبنان فشار نیاروند.

پربیننده ترین خبرها