فرار جوانان دیرالزور از پیوستن به داعش

فرار جوانان دیرالزور از پیوستن به داعش
يکشنبه 15 مرداد 1396 - 18:31

با وجود تهدید های مداوم داعش و وعده مجازاتهای سخت، جوانان ساکن مناطق دیرالزور از پیوستن به این گروه تروریستی خودداری می کنند.

العالمسوریه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم گروه تروریستی داعش با افزایش تنگنای کمبود نیرو و فشارهای روز افزون نیروهای ارتش و همپیمانان آن در صدد جذب جوانان در مناطق تحت تسلط خود در استان دیرالزور سوریه است.

روسیا الیوم  گزارش کرد ارتش سوریه نیز اطلاعیه هایی برای ثبت نام  افرادی که به سن خدمت سربازی هستند، منتشر کرده است.

جوانان دیرالزوربا توجه به این شرایط دوگزینه؛ پیوستن به باندهای تروریستی داعش یا گذراندن خدمت پرچم در ارتش سوریه که در حال نفوذ بی وقفه به سوی  پایگاههای داعش هستند را  پیش رو دارند.

گذشته از شرایط خفقان آوردر مناطق تحت تسلط داعش در دیر الزور، شمار زیادی از جوانان پیش از این مجبور شدند به شرایط داعش تن دهند اما هم اکنون با توجه به افزایش ضعف و تلفات این گروه  درپایگاه های باقی مانده اش؛ با تمام توان در صدد فرار از ارتش آنان هستند.

داعش با پیشروی ارتش سوریه در دیرالزور و روستاهای آن در مناطق باقی مانده تحت تسلط خود بسیج عمومی برای مقابله با جنگ صلیب اعلام کرده است.

این گروه تروریستی با پخش اطلاعیه هایی در مناطق تحت تسلط خود، به همه پسران بیست ساله که سنشان از سی نگذشته، خواسته تا درمراکز امنیتی ثبت نام کنند.

داعش در اطلاعیه های خود اعلام کرده، افراد ملحق شده پیش از اعزام برای  جنگ در صفوف داعش در ابتدا دوره شرعی و پس از آن دوره نظامی خواهند دید.

گروه داعش هشدار داده هر کس که از ثبت نام و پیوستن به صفوف داعش، حداکثر بیش ازیک هفته از تاریخ اطلاعیه سرپیچی کند مجازت خواهد شد.

ارتش سوریه نیز درمناطق آزاد شده، ازجوانانی که در سن خدمت هستند خواسته مطابق با قوانین سوریه  به ارتش بپیوندد این در حالی است که ارتش سوریه درصدد ترمیم خود است زیرا در مبارزه با داعش و گروه های تروریستی تحت لوایش از زمان آغاز جنگ  تلفاتی دیده  است.

217

پربیننده ترین خبرها