روحانی: از گسترش همکاری‌ با بلگراد استقبال می‌کنیم

روحانی: از گسترش همکاری‌ با بلگراد استقبال می‌کنیم
يکشنبه 15 مرداد 1396 - 17:27

رئیس‌جمهور روابط ایران و صربستان را دیرینه و دوستانه خواند و از گسترش همکاری‌ها با بلگراد در همه عرصه‌ها استقبال کرد.

العالم ـ ایران 

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز (یکشنبه) در دیدار «مایا گویکوویچ» رئیس مجلس صربستان، گفت: امنیت منطقه بالکان همواره برای جمهوری اسلامی ایران اهمیت داشته و امیدواریم روز به روز شاهد تحکیم صلح و ثبات در آن منطقه باشیم.

وی با اشاره به اینکه ایران و صربستان ظرفیت های گسترده ای برای توسعه همکاری های مشترک دارند، افزود: این ظرفیت های همکاری بویژه در حوزه اقتصادی و تجاری با تقویت هر چه بیشتر تعاملات بانکی،  می تواند نقش عمده ای در توسعه روابط دو کشور ایجاد کند.

رئیس‌جمهور لغو روادید شهروندان ایرانی از سوی مجلس و دولت صربستان، را زمینه‌ساز فعال شدن عرصه‌های مختلف روابط دوجانبه دانست و اظهار امیدواری کرد، سفر رییس مجلس صربستان زمینه‌ خوبی برای تحرک بیشتر و گسترش روابط باشد.

روحانی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران پیوسته حامی مذاکره و گفتگو برای حل و فصل مسایل اختلافی بین کشورها و جلوگیری از اختلافات بویژه در منطقه بالکان بوده است.

وی اظهار داشت: متأسفانه کشورهای بزرگ دنیا به مسایل مناطق حساس جهان نظیر بالکان و خاورمیانه صرفاً از دید منافع خودشان می‌نگرند و تصمیم می‌گیرند و لذا بسیار مهم است که بتوانیم مسایل خودمان را با گفتگو و مذاکره حل و فصل کنیم.

«مایا گویکوویچ» رئیس مجلس صربستان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ پیام تبریک رئیس‌جمهور و مجلس صربستان به دکتر روحانی، گفت: امیدواریم در دوره جدید روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

رئیس مجلس صربستان اظهار داشت: مجالس ایران و صربستان نیز روابط بسیار خوبی با یکدیگر دارند و حتی به دنبال گسترش روابط چند جانبه در کنار روابط دوجانبه با یکدیگر هستند.

گویکوویچ با بیان اینکه به زودی روادید سفر شهروندان ایرانی به صربستان لغو خواهد شد، دعوت رسمی رئیس‌جمهور کشورش برای سفر دکتر روحانی به این کشور را نیز اعلام کرد.

پربیننده ترین خبرها