لاریجانی در دیدار رئیس مجلس ملی مالی:

ایران از توسعه همکاری‌ها با مالی استقبال می‌کند

ایران از توسعه همکاری‌ها با مالی استقبال می‌کند
يکشنبه 15 مرداد 1396 - 20:15

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس مجلس ملی مالی گفت: جمهوری اسلامی همواره خواهان ارتقا و افزایش سطح روابط مالی است.

العالم ـ ایران 

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (یکشنبه 15 مرداد) با ایساکا سیدیبه رئیس مجلس ملی مالی دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی دو کشور ایران و مالی گفت: حضور هیات پارلمانی مالی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری نمایانگر عمق دوستی و روابط مثبت دو کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشور مالی کشوری مستقل بوده و جمهوری اسلامی همواره خواهان ارتقا و افزایش سطح روابط و تعاملات اقتصادی، سیاسی و تجاری با این کشور است.

وی ظرفیت‌های دو کشور ایران و مالی را بسیار مطلوب و چشمگیر دانست و گفت: قطعاً مقامات دو کشور به ویژه پارلمان‌های ایران و مالی باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه روابط استفاده کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بااشاره به بروز بحران های امنیتی و تروریستی در برخی از کشورهای آفریقایی تصریح کرد: در شرایط کنونی مسئله تروریسم به یک بحران و مشکل بزرگ و جدی تبدیل شده و قطعاً باید با جدیت با آن مبارزه کرد.

در این دیدار ایساکا سیدیبه رئیس مجلس ملی مالی روابط  میان ایران و مالی را سازنده خواند و گفت: خوشبختانه سطح تعاملات و روابط دو کشور در حال ارتقا و گسترش است و باید با تلاش بیشتر این همکاری‌ها را افزایش داد.

وی با اشاره به بروز بحران‌های تروریستی و امنیتی در کشور مالی افزود: این بحران به یک مشکل جدی برای کشور و مردم ما تبدیل شده و مبارزه با تروریست‌ها بسیار دشوار است.

رئیس مجلس ملی مالی با بیان اینکه تروریسم به مانع بزرگی برای توسعه مالی تبدیل شده است، گفت: ما در تلاش هستیم که ارتشی قوی برای مقابله با گروه‌های تروریستی تشکیل دهیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها