تغییرات آب و هوا سالانه جان 152 هزار اروپایی را خواهد گرفت

تغییرات آب و هوا سالانه جان 152 هزار اروپایی را خواهد گرفت
يکشنبه 15 مرداد 1396 - 22:48

دانشمندان هشدار دادند تغییرات آب و هوا ممکن است با فرا رسیدن سال 2100  سالانه موجب مرگ 152 هزار نفر در اروپا شود.

العالم – اروپا

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نتیجه پژوهش هایی که در گاهنامه «لنست پلنتریوم هلث» منتشر شد نشان می دهد این ارقام بیش از 50 برابر آمار و ارقام کنونی است.

این پژوهش می افزاید موج گرما علت 99 درصد از مرگ و میرهای ناشی از آب و هوا خواهد بود که جنوب اروپا بیشترین تأثیر را در این زمینه خواهد پذیرفت.

به عقیده کارشناسان نتیجه این پژوهش نگران کننده است و اگر تلاش های لازم برای کنترل گازهای گلخانه ای صورت نگیرد و سیاست هایی با هدف کاهش آثار ناشی از تغییرات آب و هوا در نظر گرفته نشود، تعدا مرگ و میر ناشی از این پدیده از 3 هزار نفر بین سال های 1981 تا 2010 به سالانه 152 هزار نفر بین سال های 2071 تا 2100 خواهد رسید.

در سال 2100 از هر سه نفر، دو نفر تحت تأثیر فجایع زیست محیطی قرار خواهد گرفت در حالی که این رقم در اوایل قرن جاری، دو نفر از هر 20 نفر است.

میانگین مرگ و میر ناشی از  سیل های ساحلی از سالانه 6 نفر در اوایل قرن جاری به سالانه 233 نفر در اواخر آن می رسد.

این پژوهش آثار هفت دسته از خطرناک ترین حوادث مربوط به آب و هوا را در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و نیز سوئیس و نروژ و ایسلند بررسی کرده است که عبارتند از موج گرما، موج سرما، آتش سوزی جنگل ها، خشکسالی، طغیان آب رودخانه ها، سیل های ساحلی و طوفان.

یکی از این پژوهشگران می گوید تغییرات آب و هوا یکی از بزرگ ترین تهدیدات جهانی برای زندگی انسان در قرن بیست و یکم است که پیامدهای منفی برای جامعه خواهد داشت.

202

  تفرجگاه دریایی در ساحل دریاچه ژنو سوئیس در سال 2012آتش سوزی جنگل در جنوب شرق فرانسه پایین آمدن سطح آب رودخانه در شمال ایتالیا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها