گران ترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان را بشناسید

گران ترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان را بشناسید
يکشنبه 15 مرداد 1396 - 21:01

در این خبر فهرست گران ترین بازیکنان تاریخ فوتبال دنیا را مرور می کنیم.

العالم _ گوناگون

نیمار اما نخستین بازیکنی نیست که در قله گران ترین های فوتبال قرار می گیرد و قطعا آخرین هم نیست. رکورد او دیر یا زود شکسته می شود همانطور که رکوردهای پیش از او بارها شکسته شده بود. در ادامه فهرست گران ترین بازیکنان تاریخ فوتبال دنیا را مرور می کنیم، فهرستی که با نیمار آغاز می شود.

1- نیمار (برزیل) از بارسلونا به پاری سن ژرمن با 222 میلیون یورو

حالا بارسایی ها نیمار را یک خائن بزرگ قلمداد می کنند.او علیرغم میل هم تیمی ها و هواداران بارسلونا راهی پاریس شد. به نظر نمی رسد درخشش در لوشامپیونه فرانسه که لیگی سطح پایین تر از لالیگاست برای نیمار سخت باشد. گذشت زمان ثابت می کند او لایق 222 میلیون یورو هست یا خیر.

2-پل پوگبا (فرانسه ) از یوونتوس به منچستریونایتد با 105 میلیون یورو

این بازیکن 25 ساله به تیم سابق خودش برگشت اما اینبار به عنوان گران ترین بازیکن تاریخ. این انتقال تابستان گذشته انجام شد. پوگبا ستاره درخشانی است اما در این یک فصل اخیر نشان داد هرگز استحقاق این را نداشته که تبدیل به گران ترین بازیکن تاریخ شود. او برای اینکه ثابت کند ارزش این مبلغ را داشته باید خیلی تلاش کند.

3- گرث بیل (ولز) از تاتنهام به رئال مادرید با 100 میلیون یورو

این انتقال در تابستان 2013 اتفاق افتاد تا پسر ولزی رکورد گران ترین قرارداد تاریخ را در آن زمان به نام خود کند. او اکنون 28 ساله است و احتمالا به زودی از رئال جدا می شود چرا که در فهرست فروش قرار گرفته است. بیل در این چند سال افتخارات زیادی برای رئال به دست آورد اما خیلی ها اعتقاد دارند او نیز ارزش 100 میلیون یورو نداشت و قیمت او خیلی کمتر است ، چیزی که به نظر می رسد کاملا درست باشد.

4-کریستیانو رونالدو (پرتغال) از منچستریونایتد به رئال مادرید با 94 میلیون یورو

رونالدو در سال 2009 از منچستر راهی رئال مادریدی شد که مدت ها به دنبال او بود. این انتقال 94 میلیون یورو هزینه دربرداشت تا رونالدو تبدیل به گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال شود، رکوردی که چند سال بعد بیل شکست. رونالدو در رئال تمامی افتخارات باشگاهی را به دست آورد و سه بار نیز توپ طلا را به دست آورد. در واقع کریس ثابت کرد خیلی بیشتر از اینها می ارزد. او فرصت این را داشت تا در سال های بعد باز هم رکورد نقل و انتقالات را بشکند و به تیم دیگری برود اما تا امروز در رئال ماندنی شده است.

5- گونزالو هیگواین(آرژانتین) از ناپولی به یوونتوس با 90 میلیون یورو

هیگواین تابستان گذشته از ناپولی و در میان خشم هوادارانی که مخالف رفتن او به تیم دیگری بودند راهی یوونتوس شد تا به بازیکن منفوری تبدیل شود. هر چه باشد یوونتوس اصلی ترین رقیب ناپولی در سری آ ایتالیاست. هیگواین 30 ساله بدون توجه به این اعتراض ها به سرعت در یوونتوس جا افتاد و همانطور که درناپولی ستاره بود در این تیم نیز به ستاره بزرگی تبدیل شد.

6-روملو لوکاکو(بلژیک) از اورتون به منچستریونایتد با 85 میلیون یورو

او یکی از برترین بازیکنان فصل گذشته لیگ برتر انگلیس بود اما اکنون هواداران یونایتد اعتقاد دارند او هر چقدر هم بازیکن خوبی باشد 85 میلیون یورو نمی ارزد. این بازیکن 24 ساله که در پست مهاجم بازی می کند فصل بسیار سختی را در پیش رو دارد.

7-لوئیس سوارز( اروگوئه) از لیورپول به بارسلونا با 82.3 میلیون یورو

انتقال جنجالی سوارز از لیورپول به بارسلونا پس از جام جهانی 2014 برزیل نهایی شد. او که به دلیل گاز گرفتن های معروفش با محرومیت روبرو بود با یکی از گران ترین قراردادهای تاریخ راهی بارسلونا شد. البته سوارز ثابت کرد که استحقاق این مبلغ را داشته است چرا که در این سه فصل اخیر یکی از مهم ترین ستاره های بارسلونا و از ارکان موفقیت این تیم به شمار می رود.

8- خامس رودریگوئز (کلمبیا) از موناکو به رئال مادرید با 79.8 میلیون یورو

این بازیکن 26 ساله که عنوان آقای گل جام جهانی 2014 را به دست آورد در تابستان همان سال از موناکو راهی رئال مادرید شد. خامس اما در رئال موفق نبود و همیشه در سایه کریستیانو رونالدو ، بنزما و بیل قرار داشت تا در نهایت راهی بایرن مونیخ شود، انتقالی که همین سه هفته پیش اتفاق افتاد.

9- زین الدین زیدان (فرانسه) از یوونتوس به رئال مادرید با 77.5 میلیون یورو

سرمربی کنونی و 45 ساله رئال مادرید در سال 2001 رکورد نقل و انتقالات را شکست و با جت اختصاصی از تورین راهی مادرید شد تا گران ترین قرارداد تاریخ را ببندد. زیدان اکنون یکی از بزرگ ترین اسطوره های رئال مادرید است.

10-آنخل دی ماریا (آرژانتین) از رئال مادرید به منچستریونایتد با 75.6 میلیون یورو

دی ماریا که اکنون 29 سال دارد در پاری سن ژرمن بازی می کند. او در سال 2014 در حالی با مدیران رئال اختلاف پیدا کرده بود راهی منچستریونایتد شد. آنخل یک فصل بیشتر در یونایتد دوام نیاورد و در این تیم در حد یک بازیکن درجه دو بود تا یکی از بدترین خریدهای تاریخ به نام او ثبت شود.

میزان

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها