تروریست داعش در محوطه برج ایفل ناکام ماند

تروریست داعش در محوطه برج ایفل ناکام ماند
دوشنبه 16 مرداد 1396 - 01:39

منابع فرانسوی اعلام کردند در محوطه برج ایفل یک نفر با کارد برای ورود به داخل برج به ماموران کنترل حمله که بلافاصله توسط ماموران گشت خلع سلاح و دستگیر میشود.

شاهدان عینی اظهار داشتند که شخص مذکور با شعار معروف داعشی ها به ماموران کنترل حمله ور شده بود.

بر اساس منابع پلیس وی دارای سو پیشینه و تمایلات داعشی میباشد.

دادسرای پاریس با تشکیل پرونده دستور تحقیقات توسط پلیس ویژه مبارزه با تروریست ها را صادر کرده است.

از سوی دیگر وزیر کشور فرانسه روز یکشنبه گفت، 271 تروریست از مناطق جنگی عراق و سوریه به این کشور بازگشته اند و همه آنها در دادستانی عمومی مورد بازجویی قرار دارند.

"ژرار کلمب" در گفت و گو با روزنامه فرانسوی "ژورنال دو دیمانش" افزود: 271 شبه نظامیانی به فرانسه بازگشته اند که 217 نفر از آنها، بزرگسال و 54 نفر کودک هستند که بعضی از آنها در بازداشت به سر می برند.

کلمب در پاسخ به سؤالی درباره شمار تروریست های فرانسوی کشته شده در سوریه و عراق گفت: تأیید اطلاعات در این زمینه دشوار است.

کلمب، سطح تهدید حملات عناصر داعشی بازگشته به آن کشور را "بسیار بالا" دانست و در این باره به دو حمله به پلیس پاریس در شانزه لیزه و هفت اقدام تروریستی خنثی شده در سال جاری میلادی اشاره کرد.

تخمین زده می شود حدود 700 تبعه فرانسوی در عراق و سوریه برای داعش جنگیده باشند. فرانسه نیز مانند سایر کشورهای اروپایی با این چالش روبروست که چگونه با این افراد که "بازگشته ها" نامیده می شوند، برخورد کند.

فرمانده نیروهای ویژه فرانسه در ماه ژوئن گفته بود که اعضای این واحد در نبردهای خیابانی موصل حضور مستقیم دارند اما هدف قرار دادن عمدی و برنامه ریزی شده عناصر داعشی تبعه فرانسه را رد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها