تسلط بر شهر السخنه پیروزی بزرگ ارتش سوریه+ویدئو

دوشنبه 16 مرداد 1396 - 04:24

تصاویر ارسالی خبرنگار شبکه العالم نشان دهنده پیشروی گسترده نیروهای ارتش و همپیمانان آن و برافراشته شدن پرچم سوریه در شهر السخنه و اطراف آن و فرار تروریست های داعش از مقابل نیروهای پیشرو سوری است.

خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه از سوریه گزارش کرد، نیروهای ارتش سوریه و همپیمانانشان، شهر السخنه در شمال شرقی تدمر را تحت کنترل خود درآوردند.

نیروهای ارتش سوریه بلافاصله به پاکسازی شهر و خنثی کردن مین ها و بمبهای کارگذاشته شده داخل آن پرداختند.

شهر السخنه در 70 کیلومتری شرق شهر باستانی تدمر واقع است، و آخرین مقر گروه تروریستی داعش در حمص به شمار می آمد.

درهمین حال منابع خبری از تسلط کامل بر شهر السخنه به عنوان موفقیت بسیار بزرگی برای ارتش سوریه و همپیمانان آن یاد می کنند.

به گزارش المنار روز گذشته دروازه دیرالزور و آخرین پایگاه داعش در استان حمص به دست ارتش سوریه و همپیمانانش افتاد و پس از هفته ها نبرد سنگین بالاخره ارتش سوریه توانست بر چاه های نفتی و تپه های موجود در عمق بادیه مسلط شود.

دراین عملیات ارتش سوریه  هفتاد کیلومتر، فاصله میان شهر تدمر تا شهر السخنه را پیمود. این شهر یک منطقه راهبردی است که در حومه شرقی حمص واقع شده است. السخنه مهمترین پایگاه لجستیک برای حرکت به سوی حومه حماه، الرقه و دیرالزور محسوب می شود. 

اهمیت این موفقیت در این نهفته است که راه اصلی ارتباطی داعش را با حومه الرقه و دیر الزور و حومه حماه و حمص قطع می کند. 

با این پیروزی ارتش سوریه وهمپیمانانش فقط پنجاه و پنج کیلومتر تا مرزهای استان الرقه  و از شهر الرقه صد و ده کیلومتر فاصله دارند. 

در حالی که یگان های ارتش سوریه در حال گسترش دایره حمایت در اطراف شهر السخنه هستند یک منبع نظامی اعلام کرد اگر پیشروی به سوی کوه ضاحک که در شمال شهر سخنه واقع شده است ادامه یابد در این صورت ارتش سوریه تمام خطوط امدادرسانی به داعش را به سمت ریف شرقی حماه قطع کرده است و آنها را در یک محیط کوچک میان اثریا و سخنه محاصره کرده است و داخل در مرزهای اداری میان الرقه و دیر الزور شده است.

این موفقیت می تواند نقطه شروعی برای پیشروی به سوی حومه جنوبی الرقه و حومه شهر دیرالزور باشد تا محاصره دیر الزور شکسته شود. 

این امر پس از آن صورت می گیرد که ارتش سوریه بتواند شمال بادیه را از جنوب آن جدا کند که این مساله هرگونه امکان ارتباطی میان گروه های تروریستی حاضر در سوریه را  از بین می برد.

پربیننده ترین خبرها