رسانه های رژیم صهیونیستی: حزب الله، برنده نبرد عرسال بود

رسانه های رژیم صهیونیستی: حزب الله، برنده نبرد عرسال بود
دوشنبه 16 مرداد 1396 - 08:36

رسانه های رژیم صهیونیستی نبرد اخیر در ارتفاعات عرسال لبنان را یک پیروزی به نفع حزب الله دانستند. 

العالم - لبنان
روزنامه اینترنتی رأی الیوم در گزارشی خاطرنشان کرد، رسانه های رژیم صهیونیستی به موضوع نبرد عرسال به عنوان "پیروزی حزب الله" پرداختند.
در همین راستا روزنامه "یدیعوت احرونوت" نوشت: پس از 3 سال نبرد بین حزب الله و جبهه النصره که عناصر آن از سوریه به لبنان نفوذ کرده بودند، حدود 7 هزار جنگجوی النصره به ادلب سوریه منتقل شدند. توافق دولت لبنان و النصره که شامل تبادل اسرا، آزادی زندانیان و بازگرداندن اجساد بود، پس از آن صورت گرفت که نیروهای حزب الله 150 تن از عناصر جبهه النصره را در عملیات نظامی یک هفته گذشته از پا درآوردند. 
کارشناس امور خاورمیانه روزنامه "هاآرتص" نیز اظهار داشت: توافق صورت گرفته در عرسال مانند توافقهایی بود که در سالهای اخیر در مناطق مختلف سوریه انجام شد و به نتیجه رسید. اما توافق عرسال به دلیل ویژگی هایش با دیگر توافقهای صورت گرفته مانند حلب، زبدانی یا مرزهای شمالی سوریه متفاوت بود.
هاآرتص افزود: طی 3 سال گذشته ارتش لبنان با عناصر مسلح سوری درگیر بود، اما امسال حزب الله تصمیم گرفت ابتکار عمل را به دست بگیرد و حمله ای بزرگ را برای دور کردن عناصر القاعده از لبنان انجام دهد، و با وجود آنکه این عملیات به صورت نظامی خاتمه نیافت، حزب الله مذاکرات با سرکردگان احرار الشام را مدیریت کرد، و در نهایت این مذاکرات پیچیده با امضای توافقی برای مبادله اسرا و اجساد طرفین و بیرون راندن حدود 10 هزار نفر از عرسال به سوریه و به صورت مشخص ادلب، نهایی شد.
این روزنامه، نتایج این نبرد و توافق را به نفع حزب الله دانست و تأکید کرد که حزب الله برنده اصلی این ماجرا، به ویژه به خاطر دستاوردهای سیاسی داخلی آن است. 

پربیننده ترین خبرها