پیشروی ارتش سوریه در حومه رقه و دیرالزور + ویدیو

دوشنبه 16 مرداد 1396 - 14:03

ارتش سوریه و همپیمانش با پیشروی در منطقه البادیه در جنوب شهر السخنه در حومه شرقی که روز گذشته آزادشد، پیشروی از منطقه "رجم الصابون" در سمت شرق را نیز آغاز و بر بلندی های "ابوقل، ضهور، رجم القن و الملح" مسلط شدند. تسلط بر پنج ناحیه دیگر در شرق روستای منوخ دراین منطقه از دیگر دستاوردهای  ارتش سوریه است.

العالم - سوریه

درگیری های شدید میان ارتش سوریه و همپیمانش در حومه شرقی حمص، آزادسازی شهر السخنه در شمال شرقی شهر تدمر را به دنبال داشت. تدمر آخرین شهر در استان حمص است که گروهک تروریستی داعش بر آن تسلط دارد.

در این عملیات دهها تروریست داعشی کشته شدند و یگان های مهندسی اقدام به پاکسازی شهر و خنثی نمودن بمب های کاشته شده در داخل آن کردند.

در همین حال منابع خبری از هلاکت "معاویه الخضرمی" سرکرده تروریست های داعش در شهر السخنه خبر می دهند.

آزادسازی روستای "مارینا" در جنوب شرقی أثریا از دیگر دستاورهای نیروهای سوریه بود. در درگیری ارتش سوریه با عناصر مسلح داعش، شماری از تروریست ها از جمله "ابو عیسی الصلباوی" سرکرده امنیتی داعش در منطقه عقیریات کشته یا زخمی شدند.

همچنین در درگیری شدید ارتش سوریه و همپیمانش با گروهک تروریستی داعش در محور جنوبی شهر دیرالزور به ویژه در مناطق المقابر و باناروما، شماری از ترورست ها کشته یا زخمی شدند.

از طرف شمال نیز ارتش سوریه و همپیمانش در حال پیشروی به سوی شهر "رقه" بزرگترین پایگاه محل استقرار تروریست های داعش در سوریه هستند.

در همین حال یک منبع مخالف حکومت سوریه گزارش داد: نیروهای سوری با پیشروی در جنوب شهر رقه تنها چند کیلومتر با شهر "معدان" در نزدیکی با مرز استان های دیرالزور و رقه فاصله دارند.

همزمان با پیشروی ارتش سوریه به طرف مرزهای اداری استان دیرالزور، تنش میان عناصر داعش رو به فرونی گرفته تا جاییکه "ابو أیمن التدمری" سرکرده امور مالی  به اصطلاح مهاجرین در دیرالزور و اطراف آن با در اختیار داشتن حدود یک میلیون دلار گریخته است.

از سویی ارتش ترکیه نیز به منظور تقویت بنیه نظامی خود، اقدام به ارسال تجهیزات نظامی به منطقه اصلاحیه از توابع استان دیلوک در مرز با شهر عفرین در شمال سوریه کرده است.

به گفته رسانه های ترکیه، کاروانی متشکل از شش کامیون اسلحه و تانک عازم شهر کیلیس شده و بخشی از نیروهای ترکیه نیز وارد منطقه اعزاز در شمال سوریه شده است.

221

پربیننده ترین خبرها