فرار وزیر خارجه آمریکا از مقابل همتای کره شمالی در مانیل!

فرار وزیر خارجه آمریکا از مقابل همتای کره شمالی در مانیل!
دوشنبه 16 مرداد 1396 - 14:35

پایگاه خبری "هیل" نوشت "رکس تیلرسون"، وزیر خارجه آمریکا در جریان اجلاس سران "آ.سه.آن"، که دیروز یکشنبه در مانیل، پایتخت فیلیپین برگزار شد تمام توان و دقت خود را به کار گرفت تا با "ری یونگ - هو" همتای کره شمالی خود روبرو نشود.

العالم - آمریکا

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، حضور همزمان این دو وزیر در این اجلاس بین المللی پس از آن صورت گرفت که دقیقا یک روز قبل شورای امنیت بین الملل به تشدید مجازات های بین المللی بر ضد کره شمالی رأی مثبت داده بود. تصویب این قطعنامه در واقع موفقیت بزرگی برای واشنگتن به حساب می آید. وزارت خارجه آمریکا نیز اندکی قبل از برگزاری این اجلاس اعلام کرده بود که تیلرسون هیچ برنامه ای برای ملاقات با همتای کره شمالی خود در حاشیه اجلاس مانیل ندارد.

به این ترتیب تیلرسون در در راستای همین تلاش ها و به منظور پرهیز از هر گونه برخورد با وزیر خارجه کره شمالی در مهمانی شام که به افتخار تمام مهمانان اجلاس برگزار شد، شرکت نکرد حال آنکه شرکت در این مراسم جزء برنامه های وی بود. در نهایت "سوزان تورنتون"، از مقامات وزارت خارجه آمریکا به نمایندگی از هیأت آمریکایی در این مهمانی حضور یافت. معاون تیلرسون نیز در توجیه غیبت وی گفت که آقای وزیر باید خود را برای روز دوم اجلاس آماده می کرد.

208

پربیننده ترین خبرها