بی‌اعتنایی پاکستان به منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای

بی‌اعتنایی پاکستان به منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای
دوشنبه 16 مرداد 1396 - 19:47

پاکستان قصد ندارد به کنوانسیون جدید منع کامل تولید سلاح هسته ای ملحق شود.

العالم - آسیا

به گزارش اسپوتنیک، شرکت کنندگان در کنفرانس سازمان ملل برای تنظیم کنوانسیون منع کامل تولید سلاح هسته ای در روز 7 جولای متن سند را آماده کردند. 122 کشور دنیا رای مثبت دادند، یک کشور رای مخالف داد و یک کشور رای ممتنع خود را اعلام کرد.

تقریبا 40 کشور دنیا از جمله اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل (انگلیس، چین، روسیه، امریکا و فرانسه) در دور اول مذاکرات برای تنظیم کنوانسیون که ماه مارس برگزار شد، آن را تایید نکردند.

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که اسلام آباد به اهدافی پایبند است که قصد ساختن دنیای آزاد و عاری از سلاح هسته ای بدون تبعیض قایل شدن را داشته باشد.

وزارت امور خارجه پاکستان همچنین اظهار کرد که تدوین این کنوانسیون باید بر اصل جهانی بودن، همکاری، اجماع و با احتساب تمامی طرفین ذینفع بوده، منافع هر یک از کشورها را نیز در نظر بگیرد.

وزارت امور خارجه پاکستان اظهار کرد: «کنوانسیون منع تولید سلاح هسته ای روز 7 جولای 2017 در نیویورک به تصویب رسید، بدون اینکه شرایط واقعی را چه در روند انجام امور و چه در محتوا به اجرا درآورد. توافقات حاضر منافع کشورها را در نظر نگرفته و اهداف آنها حاصل نخواهند شد. به همین خاطر پاکستان همچون سایر قدرت های هسته ای در مذاکرات شرکت نخواهد کرد و نمی تواند یک طرف این توافق باشد».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها