صلیب سرخ حملات هوایی علیه غیرنظامیان یمن را محکوم کرد

صلیب سرخ حملات هوایی علیه غیرنظامیان یمن را محکوم کرد
سه شنبه 17 مرداد 1396 - 22:26

ژنو/صنعا ـ کمیته بین المللی صلیب سرخ درباره شیوه حملات هوایی اخیر که به شهادت و زخمی شدن دهها غیرنظامی در استانهای صعده و تعز در یمن منجر شد، ابراز نگرانی کرد.

العالم ـ یمن

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در آخرین مورد از اینگونه حملات، 9 نفر از یک خانواده به شهادت رسیدند و سه تن دیگر به شدت مجروح شدند. سن مجروحان بین 3 تا 80 سال است.

الکساندر فیت رییس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن گفت: همکاران ما در راه خود به سمت روستای محضه در اطراف شهر صعده بودند که منزلی را دیدند که بر اثر انفجار با خاک یکسان شده است.

وی با اشاره به سخن یک شاهد عینی مبنی بر اینکه صبح روز 4 آگوست این خانه هدف یک حمله هوایی قرار گرفت، تاکید کرد: ما اینگونه اقدامات علیه اماکن عمومی مانند بازارها و خانه های مسکونی را به شدت محکوم می کنیم.

رییس نمایندگی کمیته بین المللی افزود: این شیوه با اصول اساسی قانون منازعات مسلحانه مغایرت دارد و باید جلوی آن را گرفت. چرا که همواره غیرنظامیان بهای سنگین این حملات را پرداخت می کنند.

طبق قانون بین المللی حقوق بشر نباید غیرنظامیان هدف حملات قرار گیرند و باید طرفهای درگیر تمام تلاش خود را بکارگیرند تا مطمئن شوند تمام نقاطی که هدف قرار میگیرند، نقاط نظامی هستند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ از تمام طرفها خواست تا در طول روند عملیات نظامی همواره مراقب باشند که غیرنظامیان را هدف قرار ندهند.

210

پربیننده ترین خبرها