ورود نخستین محموله کمک های بشردوستانه به الرستن سوریه

ورود نخستین محموله کمک های بشردوستانه به الرستن سوریه
چهارشنبه 18 مرداد 1396 - 10:56

مرکز حمیمیم روسیه برای آشتی در سوریه، از ورود نخستین محموله کمک های انسان دوستانه روسیه به شهر الرستن در حومه شمالی حمص که در کنترل گروههای مخالف قرار دارد، خبرداد.

العالم - سوریه

به گزارش روز چهارشنبه شبکه روسیالیوم به نقل از مرکز حمیمیم، نخستین کاروان از کامیونهای حامل شکر، آرد و فرآورده های گوشتی وارد سومین منطقه کاهش تنش در سوریه شد. به گفته این مرکز، این کمک ها بطور ویژه برای اهالی منطقه، گروههای مخالف و خانواده های آنها ارسال شده و در مکان ایست بازرسی شهر الرستن بطور مستقیم بین اهالی توزیع شد.

ویودوف اوتچسکی، سخنگوی مرکز صلح سوریه در حمیمیم با اشاره به این محموله به عنوان نخستین عملیات کمک رسانی به شهر الرستن، تصریح کرد: پیشتر کمک های بشردوستانه به استان حمص ارسال شده است. اما در این منطقه (الرستن) که تا چندی پیش شاهد جنگ و درگیری بود به تازگی منطقه کاهش تنش و دستیابی به توافق اعلام شده است.

گفتنی است که سومین منطقه کاهش تنش در سوریه فعالیت خود را از پنجشنبه گذشته آغاز کرد. این توافق بدنبال مذاکرات میان نظامیان روس و گروههای مخالف میانه روی حکومت سوریه در قاهره صورت گرفت. سومین منطقه کاهش تنش در سوریه، 84 شهر را با جمعیتی حدود 147 هزار نفر دربرمی گیرد.

221

پربیننده ترین خبرها