تلاش شاهزادگان سعودی برای خلاصی از بن سلمان

تلاش شاهزادگان سعودی برای خلاصی از بن سلمان
چهارشنبه 18 مرداد 1396 - 14:43

به گفته روزنامه روسی "پراودا"، عربستان سعودی این روزها شاهد خطرناکترین دوره بحرانی در تاریخ معاصر خود است و پیش بینی ها دراین مورد که چه اتفاقی در آینده نزدیک دراین کشور روی خواهدداد، دشوار خواهدبود.

العالمعربستان سعودی

رونامه پراودا در مقاله ای درباره تشدید بی ثباتی در کشورهای نفت خیز حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی نوشت: این کشور در حال حاضر با چالش های زیادی دست و پنجه نرم می کند و در چند ماه آینده نیز ممکن است شاهد پرتنش ترین وضعیت در تاریخ پادشاهی نوین خود باشد.

این روزنامه تصریح کرد: بسیاری از خانواده سلطنتی عربستان مایلند که از شر ولیعهد جوان خلاص شوند و علت آن هم رسیدن خیلی سریع بن سلمان به اوج قدرت و تسلط مطلقش بر اقتصاد و ارتش سعودی با پشتیبانی پدرش ملک سلمان است.

به گفته این روزنامه، جنگ یمن و تشدید تنش در منطقه الشرقیه، مهمترین عواملی هستند که تشدید خطرات در عربستان را شدت می بخشند.

به گزارش این روزنامه، جنگ یمن اولین آزمون شکست خورده بن سلمان به شمار می آید چراکه وی به علت ورود به این جنگ، نخستین کسی است که مورد نکوهش قرار گرفته است. او بود که در زمان تصدی اش به عنوان وزیر دفاع تصمیم به جنگ علیه یمن گرفت، جنگی که مدتهاست بدون دستیابی به نتیجه قابل توجهی همچنان ادامه دارد.

پراودا در ادامه با تاکید بر هزینه هنگفت و سرسام آور جنگ یمن برای عربستان که آخرین آن خرید مقادیر عظیمی تسلیحات و تجهیزات نظامی از ایالات متحده آمریکا بود، افزود: جنگ یمن از حمایت کامل ارتش سعودی برخوردار نیست.
این روزنامه روسی با تاکید براینکه، دشوار به نظر می رسد ولیعهد سعودی بتواند در آینده بطور کامل احساس امنیت کند، افزود: ایدئولوژی تروریسم عمیقاً در ذهن بسیاری از جوانان عربستانی ریشه دوانده است.

بر اساس گزارش روزنامه پراودا، شانس ریاض برای کاهش تنش در منطقه الشرقیه بسیار ضعیف است.

221

 

پربیننده ترین خبرها