چهار نظامی پاکستان در انفجار تروریستی کشته شدند

چهار نظامی پاکستان در انفجار تروریستی کشته شدند
چهارشنبه 18 مرداد 1396 - 19:24

ارتش پاکستان از کشته شدن 4 نظامی این کشور در یک انفجار تروریستی در شمال غرب این کشور در مرز با افغانستان خبر داد.

العالم - آسیا

به گزارش شبکه روسیا الیوم، این حمله بدنبال آن صورت گرفت که پاکستان حملات نظامی به شبه‌نظامیان مرتبط با گروهک تروریستی داعش داعش را در سراسر بخش شمالی مرز این کشور با افغانستان از ماه گذشته میلادی آغاز کرد و گفته است، این منطقه به سرعت به یک مکان امن برای گروههای تروریستی مختلف تبدیل شده است.

ارتش پاکستان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک گشت ارتشی که سه شنبه شب عملیات جستجو در منطقه  "دیرعلیا" در منطقه مالاکاند را انجام می‌داد، هدف حمله تروریستی قرار گرفت و در نتیجه آن یک افسر و سه سرباز ارتش کشته شدند. گروهک طالبان پیش از حمله نظامی پاکستان به منطقه مالاکاند که در سال 2009 صورت گرفت، بر بخش وسیعی از این منطقه تسلط داشت.

این گشت ارتش در پی گزارش‌هایی مبنی بر حضور تروریست‌ها در این منطقه حاضر شده بودند که یکی از تروریست‌ها خودش را در کنار آنها منفجر کرد.

در همین حال گروهک طالبان مسئولیت حمله به نظامیان پاکستان در منطقه مالاکاند را برعهده گرفت.

شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر جدید پاکستان بلافاصله این حمله انتحاری را محکوم کرده و در بیانیه‌ای گفت: هر قطره از خون قهرمانان ما گواه این حقیقت است که ما باید همگی به عنوان کشور پاکستان از سرزمین‌مان دفاع کرده و در مقابل تروریست‌ها متحد باشیم.

همچنین یکی از مقام‌های امنیتی پاکستان که خواست نامش فاش نشود، گفت: منطقه دیرعلیا که نزدیک مرز افغانستان است به خاطر فعالیت‌های تروریست‌ها منطقه‌ای ناامن محسوب می‌شود.

گفتنی است که در انفجار تروریستی که در 24 جولای گذشته در بازار تره بار لاهور در شرق پاکستان روی داد دستکم 26 نفر کشته و 60 نفر زخمی شدند.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها