کویت، بحران شورای همکاری را "تضمینی" حل می‌کند!

کویت، بحران شورای همکاری را
پنج‌شنبه 19 مرداد 1396 - 00:32

روزنامه الرأی کویت به نقل از منابع دیپلماتیک در کشورهای حاشیه خلیج فارس نوشت: کویت آمادگی خود را برای ارائه تضمین های مشترکی به همراه آمریکا در چارچوب تلاش های جدید برای حل بحران قطر اعلام کرد.

العالم - عربستان

به نوشته این روزنامه، باید این ضمانت ها، شامل عدم تکرار هر گونه اقدام مضر از سوی قطر باشد که مقامات کشورهای عربی در دیدار میانجی کویتی از این امر استقبال کرده اند؛ به ویژه اینکه که همه طرف ها به کویت اعتماد کامل دارند.

این روزنامه می افزاید: به نظر می رسد با توجه به فضای مثبتی که در پنج دیدار اخیر فرستاده ویژه امیر کویت به عربستان، مصر، عمان، امارات و بحرین، احساس شده است، نشانه هایی از گشایش در بحران به چشم می خورد.

این منابع به روزنامه مذکور تأکید کرده اند فضای دیدارها "بسیار مثبت" بوده است و کویت بر مبنا قرار دادن نقاط مشترک با هدف آغاز کردن گفتگوی مستقیم میان کشورهای چهارگانه (عربستان، امارات، بحرین و مصر) با قطر تأکید دارد و این کشور با توجه به تأکید بر حفظ وحدت اعضای شورای همکاری خلیج فارس به عنوان یک نهاد واحد در رویارویی با چالش های منطقه، به تلاش هایش در این زمینه ادامه خواهد داد.

این منابع همچنین به روزنامه الرأی اعلام کرده اند که مهمترین نکته که در پیام فرستاده ویژه امیر کویت برای پنج کشور مذکور، تأکید بر کنار گذاشتن اختلافات با هدف حفظ شورای همکاری خلیج فارس به عنوان یک نهاد دربرگیرنده کشورها و ملت های این منطقه، بوده است.

به نوشته الرأی، کویت، در آینده مجددا هیأت هایی را به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ارسال خواهد کرد تا حضور همه سران کشورهای عضو شورای همکاری در نشست آینده برای به نتیجه رسیدن آن تضمین شود.

این منابع از خوشبینی اندکی درباره دستیابی به پیشرفت جدی در حل بحران کنونی از طریق مذاکره بین طرف های آن خبر داده اند؛ امری که ایالات متحده نیز با حمایت از تلاش های کویت در این زمینه و اقدام در راستای حل بحران، از طریق ارسال دو فرستاده به منطقه، آن را تأیید می کند.

216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها