کودکان آلمانی مطالعه را به سرگرمی‌های دیجیتال ترجیح می‌دهند

کودکان آلمانی مطالعه را به سرگرمی‌های دیجیتال ترجیح می‌دهند
چهارشنبه 18 مرداد 1396 - 21:52

آلمان را به عنوان مهد نشریات چاپی دنیا می شناسند و حالا پیش‌بینی شده که کتاب و کتابخوانی آینده روشنی در این سرزمین داشته باشد.

العالم - گوناگون

براساس تحقیقی که نتایج مربوط به آن روز گذشته منتشر شد، ۶۱ درصد از کودکان ۶ تا ۱۳ ساله در این سرزمین مرتبا کتاب می خوانند و از این میزان تنها ۵۵ درصدشان به مجلات کودکان و کتاب های مصور علاقه دارند.

در این تحقیق که به همت شش ناشر مطرح در آلمان انجام شده با حدود ۱۷۰۰ کودک و البته والدینشان مصاحبه شده است.

از کل افراد مصاحبه شونده، ۶۲ درصد اعلام کردند که از اینترنت و اپلیکیشن ها استفاده می کنند و از هر سه کودک در این بازه سنی نیز تنها یک تن اعلام کردند که به مشاهده ویدیوهای روی یوتوب علاقمند هستند. و نکته جالب تر آنکه تنها ۲۸ درصد از این جمعیت اعلام کردند پای بازی های ویدیویی می نشینند.

 

گفتنی است در کشور آلمان وقتی حرف از سرگرمی محبوب کودکان به میان بیاید تنها تلویزیون است که کتابخوانی را پشت سر می گذارد. طبق تحقیق ۹۳ درصد از کودکان ۴ تا چهار و نیم ساله در هفته چندین مرتبه تلویزیون تماشا می کنند در حالی که ۹۷ درصد از کودکان ۱۰ تا ۱۳ ساله به صورت مستمر پای برنامه های تلویزیونی می نشینند.

باید اشاره کنیم DVD و بلو-ری جذابیت چندانی در نظر کودکان آلمانی ندارند و تنها ۱۵ درصد از اطفال در بازه سنی ذکر شده به تماشای این نوع محتوا علاقمند هستند.

اقبال خوب تلفن های همراه در میان آلمانی ها

البته بالا بودن علاقه آلمانی ها به مطالعه ابدا منافاتی با زندگی تکنولوژی محورشان ندارد. طبق تحقیق مذکور ۳۷ درصد از کودکان ۶ تا ۹ ساله موبایل و اسمارت فون مختص به خود را دارند و این رقم در میان کودکان ۱۰ تا ۱۳ ساله برابر با ۸۴ درصد عنوان شده است.

سرویس پیام رسان واتس اپ هم در میان گروه سنی دوم از محبوبیت بالایی برخوردار است اما تنها ۲۹ درصد کودکان ۱۰ تا ۱۳ ساله در این کشور از فیسبوک استفاده می کنند.

 

منبع : digiato

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها