اعزام بمب‌افکن‌های هسته ای آمریکا به شبه جزیره کره +عکس

چهارشنبه 18 مرداد 1396 - 22:09

همزمان با تهدید کره شمالی برای حمله به گوام، آمریکا بمب‌افکن‌های هسته ای اش را به شبه جزیره کره اعزام کرد.

العالم - آسیا

آمریکا برای رویارویی با هر گونه تهدید احتمالی کره شمالی، شامگاه سه شنبه بمب افکن های هسته ای اش را به شبه جزیره کره فرستاد.

گزارش های رسانه ای حاکی از آن است دو فروند بمب افکن هسته ای b-۱b as ما فوق صوت به مدت 10 ساعت در نزدیکی سواحل شبه جزیره کره و نزدیکی جزیره کیوشوی کره جنوبی، در نمایش قدرت آشکاری علیه کره شمالی، به همراه جنگنده های کره ای و ژاپنی به تمرین پرداختند.

این تمرین، اقدام تحریک کننده بی سابقه ای است که بحران کره شمالی و برنامه هسته ای آن را وارد مرحله جدیدی می کند که ممکن است خطرناکترین مرحله آن باشد.

اما کره شمالی چگونه می تواند ضربه نظامی دردآوری را به آمریکا وارد کند؟

کره شمالی از استراتژی ضربات دردناک متعدد و پیاپی از طریق بمباران گسترده و شدید پایگاههای نظامی بزرگ امریکا در گوام بهره خواهد گرفت، به گونه ای که نیروهای آمریکایی قادر به واکنش سریع نباشند.

اما بمب افکن های هسته ای آمریکا، ممکن است سریع ترین واکنش به حمله کره شمالی باشند، به ویژه اینکه آنها در پایگاه آمریکا در نزدیکی سواحل کره جنوبی مستقر هستند و این امر، امکان واکنش سریع و قاطع را به آمریکا خواهد داد.

دکتر استیون هودلی استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل در دانشگاه اوکلند استرالیا در این باره گفت: این تهدیدات، خطرناکترین تهدید از زمان آغاز بحران در کره شمالی به شمار می آید.

هودلی افزود: به نظر می رسد دلیل افزایش تنش، واضح باشد؛ به ویژه اینکه مقامات نهادهای اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند کره شمالی، به تکنولوژی ساخت بمب های هسته ای کم حجم دست یافته است که این امر، به آن کشور امکان تولید کلاهک هسته ای را خواهد داد.

این کارشناس روابط بین الملل هشدار داد: ضربه اولیه کره شمالی، کاملا محتمل است؛ به ویژه اینکه این کشور، حتی پس از اظهارات اخیر دونالد ترامپ مبنی بر صدور دستور برای نوسازی و مدرن سازی زرادخانه هسته ای آمریکا، هیچ اهمیتی به "واکنش های انتقام آمیز امریکا نخواهد داد.

216

پربیننده ترین خبرها