آغاز پرواز آزمایشی بالگردهای روسی "کا-۲۲۶ تی" در ایران

آغاز پرواز آزمایشی بالگردهای روسی
چهارشنبه 18 مرداد 1396 - 23:27

گروه "بالگرد سازی روسیه" اعلام کرد بالگردهای "کا-۲۲۶ تی" را برای سنجش قابلیت‌ها و دیگر موارد لازم به ایران ارسال کرده است.

العالم - ایران

گروه بالگردسازی روسیه اعلام کرده که قصد دارد در اقدامی مشترک با شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران نوعی بالگرد سبک به نام "کا -۲۲۶ تی" را برای سنجش قابلیت‌هایش در درجه حرارت بسیار بالا در ایران آزمایش کند.

بخش مطبوعاتی شرکت بالگردسازی روسیه اعلام کرد: "این آزمایش‌ها بر اساس یادداشت تفاهم منعقد شده در نمایشگاه بین‌المللی "هلی راشا" ۲۰۱۷ که در ماه می سال جاری منعقد شد، برگزار می‌شود. اینک بالگردهای روسی کا-۲۲۶ تی وارد ایران شده و پروازهای آزمایشی خود را آغاز کرده‌اند."

به نوشته خبرگزاری تاس روسیه، این آزمایش‌ها تا پایان ماه اوت ادامه خواهد داشت و هدف از آن‌ها تایید قابلیت عملیاتی بالگردهای یاد شده برای پرواز در دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد است.

همچنین قرار است گروه بالگردسازی روسیه اوائل ماه سپتامبر در نشستی مشترک با شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران شرکت نمایند تا با دیدگاه خریداران، نتایج حاصل از این آزمایش‌ها و شاخص‌های عملیاتی این بالگرد و مزایای رقابتی آن آشنا شوند.

بالگرد چند منظوره سبک کا-۲۲۶تی مجهز به پروانه‌های هم محور حداکثر  ۳.۴ تن وزن دارد و قادر است تا یک تن بار حمل کند.

216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها