اخراج دیپلمات های کوبایی به دلیل «بیماری عجیب دیپلمات های آمریکایی»!

 اخراج دیپلمات های کوبایی به دلیل «بیماری عجیب دیپلمات های آمریکایی»!
پنج‌شنبه 19 مرداد 1396 - 08:09

رابطه دیپلماتیک آمریکا-کوبا که دو سال پیش پس از 6 دهه از سر گرفته شد، اکنون به دلیلی عجیب با تنش مواجه شده است.

العالم - آمریکا

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه از اخراج دو دیپلمات کوبایی از واشنگتن به دلیل بروز مشکلات جسمی برای کارکنان سفارت آمریکا در هاوانا خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، پاییز سال 2016 شماری از کارکنان سفارت آمریکا در هاوانا اعلام کرده‌اند که شنوایی آن‌ها دچار مشکل شده است. مشکل برخی از این افراد به حدی حاد بوده که واشنگتن مجبور شده با لغو مأموریت آن‌ها، این افراد به آمریکا بازگرداند.

اکنون مقامات آمریکایی در گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور مدعی شده‌اند که بعد از ماه‌ها تحقیق به این نتیجه رسیده‌اند که داخل یا نزدیک محل اقامت کارکنان سفارت آمریکا، نوعی سلاح صوتی کار گذاشته شده که با ایجاد امواج صوتی غیرقابل استماع، به مرور برای شنوایی حاضران در ساختمان هدف، مشکل ایجاد می‌کند.

«هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اخراج دو دیپلمات کوبایی را تائید کرد و گفت این اقدام در واکنش به بروز مشکلات جسمی برای دیپلمات‌های آمریکایی بوده است. با این حال، وی از توضیح بیشتر در مورد این مشکلات خودداری کرد. 

وی گفت دولت آمریکا «این مسئله را بسیار جدی گرفته و تحقیقات در این رابطه در جریان است.»

به گفته نوئرت، دیپلمات‌های اخراج‌شده کوبایی در ماه می (سه ماه پیش) آمریکا را ترک کرده‌اند. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته است که دستکم 5 دیپلمات آمریکایی مستقر در هاوانا، در ماه‌های گذشته دچار مشکل شنوایی شده‌اند.

نوئرت هرچند گفت که هنوز تحقیقات به نتیجه دقیقی منجر نشده، اما کوبا را «مسئول حفاظت از دیپلمات‌ها» توصیف کرد و گفت از آنجا که واشنگتن مجبور شده تعداد کارکنان سفارتش را کاهش دهد، از کوبا هم خواسته تعداد دیپلمات‌های مستقر در واشنگتن را کاهش دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها