نبرد رقه ... زنان در خط آتش

نبرد رقه ... زنان در خط آتش
پنج‌شنبه 19 مرداد 1396 - 10:14

زنان مبارز کرد و عرب در عملیات آزاد سازی رقه از اشغال گروه تروریستی داعش، در خط مقدم جبهه حضور می یابند.

العالم - سوریه

به گزارش پایگاه خبری اسکای نیوز عربی شبه نظامیان سوریه دموکرات به عنوان یگان های نظامی متشکل از اکثریت کردها با پشتیبانی آمریکا فرماندهی این عملیات را بر عهده دارند؛ در کنار آنها برخی افراد مسلح عرب هم دیده می شوند.

شبه نظامیان کرد برای این عملیات به مدت 15 روز چگونگی کار با اسلحه، تاکتیک ها و کمک های اولیه را به 210 زن مبارز آموزش داده اند.

یک سرباز به نام "لیلی حسین" به خبرگزاری رویترز گفت که هدف اصلی مقابله با داعش است و این که به آنها بفهمانند که زنان قوی هستند.

"جیهان شیخ احمد"، سخنگوی ستاد عملیات رقه در نیروهای سوریه دموکرات گفته است که زنان در جبهه جنگ با "داعش" در رقه حضور قابل توجهی خواهند داشت. وی از برگزاری یک دوره آموزشی دو ماهه دیگر خبر داد و خاطرنشان کرد که در صورت افزایش تقاضا دوره های بیشتری برگزار خواهد شد.

پیش از این سخنگوی ائتلاف آمریکایی اعلام کرده بود که تمام زنانی که در این گروه ها آموزش دیده اند، عرب هستند وی بعدها گفته بود که این موضوع را بررسی خواهد کرد. اما برخی شاهدان گفته اند که در میان آنها برخی زنان کرد هم دیده می شود.

یکی از فرماندهان زن به نام "ساریا محمود" گفت: "از همان ابتدای انقلاب تا کنون اغلب قربانیان جنگ از زنان بوده اند".

زنانی که به تازگی به گروه شبه نظامیان سوریه دموکرات پیوسته اند از مناطق مختلفی در شمال سوریه از جمله دیر الزور، رقه و حلب هستند؛ این عده از شبه نظامیان بعد از آموزش به رقه اعزام خواهند شد تا در عملیات آزادسازی این شهر از اشغال "داعش" شرکت کنند.

گفتنی است این گروه تروریستی طی سال گذشته بخش های وسیعی از متصرفات خود در خاک سوریه را در عملیات های مختلف نیروهای کردی و ارتش سوریه و دیگر گروه های مسلح مورد حمایت ترکیه از دست داده است.

208

پربیننده ترین خبرها