مصاف "پادشاه دیوانه" با کره شمالی!

مصاف
پنج‌شنبه 19 مرداد 1396 - 10:42

«استفان والت» استاد «روابط بین‌الملل» در دانشگاه هاروارد با انتقاد شدید از مواضع متغیر رئیس‌جمهور آمریکا در قبال کره شمالی، او را «پادشاه دیوانه» خواند.

العالم ـ آمریکا

در ادامه واکنش‌ها به مواضع تند دونالد ترامپ علیه کره شمالی و پاسخ متقابل پیونگ یانگ به تهدیدات آمریکا، یکی از تحلیلگران و تئوری‌پردازان ارشد آمریکایی مواضع رئیس‌جمهور کشورش را به باد انتقاد گرفته است.

به دنبال اظهارات تند دونالد ترامپ علیه کره شمالی و تهدید پیونگ یانگ به مواجه شدن با «آتش و خشم» آمریکا، کره شمالی هم به حمله موشکی به جزیره گوآم آمریکا تهدید کرد.

ترامپ گفته بود: «بهتر است کره شمالی بیش از این تهدید نکند. آنها با آتش و خشمی مواجه خواهند شد که دنیا هرگز قبلاً به چشم ندیده است».

این اظهارات با واکنش‌های منفی جمهوریخواهان و دموکرات‌های کنگره مواجه شده و همچنان واکنش‌ها به این اظهارنظر در آمریکا ادامه دارد.

حالا یک چهره شناخته شده آکادمیک و استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه هاروارد، با اشاره به تهدیدات اخیر و جنگ لفظی رئیس‌جمهور آمریکا علیه کره شمالی، دونالد ترامپ را «پادشاه دیوانه» خوانده است.

استفان والت گفت: «آیا پادشاه دیوانه ترامپ می‌داند که رفتار دمدمی مزاج و تحریک آمیزش، متحدان آمریکا را بیشتر از دشمنانش مضطرب می‌کند؟ موضوع ترسناک آن است که شاید اصلا برای او مهم نیست».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها