مخالفت سفیر انگلیس با همه‌پرسی کردستان عراق

مخالفت سفیر انگلیس با همه‌پرسی کردستان عراق
پنج‌شنبه 19 مرداد 1396 - 14:48

سفارت انگلیس در بغداد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سفیر این کشور در عراق، در سفر به کردستان عراق، مخالفت کشورش با همه‌پرسی استقلال کردستان را اعلام کرده است.

العالم ـ عراق

سفارت انگلیس در بغداد، امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای از سفر «فرانک بیکر» سفیر انگلیس به کردستان عراق در روزهای ششم تا هشتم اوت خبر داد.

سفارت انگلیس در این بیانیه اعلام کرد که بیکر در دیدارهای متعدد خود در شمال عراق در منطقه کردستان، دوباره موضع مخالف کشورش در قبال برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان از عراق را مطرح کرده است. 

به گزارش «الغد پرس» عراق، بیکر در سفر به شهرهای سلیمانیه، اربیل و کرکوک، با «مسعود بارزانی» رئیس منطقه و نیچروان بارزانی نخست‌وزیر و قباد بارزانی معاون نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق دیدار کرده است. 

سفارت انگلیس در این بیانیه اعلام کرد که «سفیر با بررسی وضعیت امنیتی منطقه از جمله آخرین تحولات در موصل، تلعفر و الحویجه، موضوع همه‌پرسی را بررسی کرده و دوباره موضع منفی انگلیس را به اطلاع، رسانده است».

سفیر انگلیس در عراق، ماه گذشته میلادی نیز اعلام کرده بود که کشورش با این همه‌پرسی مخالف است و به جای این، اربیل باید با بغداد گفت‌وگو کند. 

مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق اعلام کرده که اربیل در 25 سپتامبر، همه‌پرسی استقلال از عراق را اجرا خواهد کرد اما در مقابل، حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق اعلام کرده که این کار غیرقانونی است و آن را به رسمیت نمی‌شناسد. 

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها