در حکمی از سوی دکتر روحانی؛

صالحی به‌عنوان معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ابقا شد

صالحی به‌عنوان معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ابقا شد
پنج‌شنبه 19 مرداد 1396 - 18:35

رییس جمهور بر اساس اصل یکصدو بیست و چهارم قانون اساسی آقای علی اکبر صالحی را به عنوان "معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی منصوب کرد.

العالم- ایران 

متن حکم حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر علی اکبر صالحی
بر اساس اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به مراتب تعهد، سوابق علمی، مدیریت موفق اجرایی و تلاش های ارزشمند جنابعالی در توافق هسته ای به موجب این حکم جنابعالی را به عنوان "معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی"منصوب می نمایم.

امید است با عنایات الهی و همکاری نخبگان علمی، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی؛ با رعایت اصول قانونمداری، اعتدالگرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید، موفق باشید.

حسن روحانی . رییس جمهوری اسلامی ایران

پایگاه اطلاع رسانی دولت 

این سومین بار است که علی اکبر صالحی به عنوان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی منصوب می شود. او در در سال 1388  تا  1390 در دوره دولت دهم دکتر محمود احمدی نژاد با همین عنوان به فعالیت پرداخت. در دولت یازدهم به ریاست دکتر حسن روحانی هم از سال 1392  به عنوان معاون رئیس جمهوری و ریاست سازمان انرژی اتمی منصوب شد. با شروع فعالیت های دولت دوازدهم ، آقای روحانی امروز بار دیگر طی حکمی علی اکبر صالحی را در پست خود ابقاء کرد.

نمایندگی دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در فاصله ساله های  77 تا 82 ، مشاور وزیر خارجه درسالهای 83 تا 84 ، معاون سازمان کنفرانس اسلامی از 84 تا 88 ، وزیر امور خارجه از 89 تا 92  از دیگر فعالیت ها و پست های علی اکبر صالحی بوده است. او درهمین حال عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها