"اسرائیل" ساخت دیوار در مرز با نوار غزه را سرعت می‌بخشد

پنج‌شنبه 19 مرداد 1396 - 19:57

رژیم صهیونیستی قصد دارد ساخت دیوار زیرزمینی در مرز با نوار غزه را تا دو سال دیگر به پایان برساند. این دیوار به‌منظور جلوگیری از نفوذ نیروهای حماس و دیگر گروه‌های مبارز فلسطینی‌ از طریق تونل‌ها به داخل اراضی اشغالی سال 1948 ساخته می‌شود.

العالم - فلسطین

رژیم صهونیستی ساخت دیوار زیرزمینی در مرز غزه را سپتامبر ۲۰۱۶ آغاز کرده است و قرار است این دیوار 64 کیلومتری تا پایان سال 2019 به پایان برسد.

ژنرال "ایال زمیر" فرمانده نظامی منطقه جنوب رژیم صهیونیستی در این باره  گفت: 6 متر از ارتفاع کلی این دیوار، در زیر زمین خواهد بود تا از نفوذ نیروهای حماس از طریق تونل ها جلوگیری شود. همچنین ارتفاع این دیوار بر روی زمین که بخشی از آن ساخته شده شش متر خواهد بود.

این ژنرال صهیونیست افزود: این دیوار مجهز به دستگاههای ویژه رصد تونل ها خواهد بود و با توجه به فعال شدن گروههای مبارز فلسطینی در دریا، تا آب های دریای مدیترانه ادامه خواهد داشت.

این مقام صهیونیست، هزینه ساخت این دیوار را 833 میلیون دلار دانست و خاطرنشان کرد: با وجود تأثیر منفی این دیوار بر روابط طرفین، عملیات ساخت آن ادامه خواهد داشت.

رژیم صهیونیستی تونل‌های ایجاد شده بین نوار غزه و مناطق تحت اشغالش را یکی از اصلی‌ترین تهدیدات علیه امنیت خود می‌داند و در تابستان سال ۲۰۱۴، در جریان جنگ این رژیم علیه حماس، در نوار غزه، نزدیک به ۳۰ تونل از این دست توسط نیروهای صهیونیست نابود شدند.

216

پربیننده ترین خبرها