مجری الجزیره:

عرب ها به دوران جاهلیت بازگشتند اما با یک تفاوت بزرگ..

عرب ها به دوران جاهلیت بازگشتند اما با یک تفاوت بزرگ..
پنج‌شنبه 19 مرداد 1396 - 23:19

گوینده و فعال رسانه ای در شبکه الجزیره گفت حوادث این روزها در کشورهای عربی باعث عقب گرد این کشورها به سمت قبایل متفرق مانند دوران جاهلیت است با این تفاوت که از شجاعت و شهامت و جوانمردی آن دوران خبری نیست.

العالم – جهان اسلام

فیصل قاسم در مطلبی که در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر کرد نوشت: بعد از گذشت 1400 سال، عرب ها به دوران جاهلیت بازگشته و به قبایل متفرقی تبدیل شده اند که غرب و شرق بر آنها حکومت می کند با یک فرق بزرگ؛ این که شجاعت وجوانمردی یا غیرت و شهامتی در آنها باقی نمانده است.

گفتنی است این موضوع بعد از بحران قطر بیش از پیش آشکار شد و کشورهای محاصره کننده، با در پیش گرفتن سیاست تفرقه اندازی بین ملت های عربی و به شکل خاص کشورهای حوزه خلیج فارس، برادری و اتحاد سابق خود را به خصومت و نفرت تبدیل کردند.

کشورهای محاصره کننده از سایر کشورهای عربی مانند مالی و جزایر کومور که ارتباطی با بحران نداشتند نیز باج خواهی کردند و آنها را وادار نمودند تا با سیاست ضدقطری همراهی کنند وگرنه از هرگونه کمک های مالی محروم خواهند شد. عربستان حتی از سهمیه حج به عنوان عاملی برای فشار به برخی کشورها مانند چاد استفاده کرد.

این بحران حالتی از انحطاط را که اکثر شخصیت های برجسته از جمله نویسندگان، روشنفکران و اهالی رسانه در کشورهای محاصره کننده دارند به رخ کشید زیرا با سوء استفاده از بحران، آن را دستاویزی برای هتک حرمت ها و سنت های اجتماعی که میراث نسل های گذشته در کشورهای خلیج فارس بود قرار دادند.

202

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها