هیلاری کلینتون کشیش می شود

هیلاری کلینتون کشیش می شود
جمعه 20 مرداد 1396 - 07:28

هیلاری کلینتون گفته است که خیال دارد به خدمت در کلیسا روی بیاورد و عمر خود را به راهنمایی و موعظه معنوی مردم سپری کند.

العالم ـ آمریکا

به نوشته نشریه سیاسی آتلانتیک، هیلاری کلینتون که در گذشته نیز نسبت به موعظه گری و خدمت در کلیساهای کشورش ابراز تمایل کرده بود بار دیگر در گفتگو با کشیش خود گفته است که خیال دارد به این حرفه روی بیاورد و عمر خود را به راهنمایی و موعظه معنوی مردم سپری کند.

این نشریه با انتشار مقاله ای که به سرعت در رسانه های محافظه کار آمریکایی بازتاب پیدا کرد روز پنجشنبه نوشت، هیلاری کلینتون نامزد شکست خورده دمکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در گفتگویی با 'بیل شیلادی' یکی از کشیش های 'کلیسای متودیست' این کشور بار دیگر تمایل و اشتیاق خود را به پیش گرفتن طریق موعظه و حرفه کشیشی ابراز کرده است.
بر اساس همین مقاله همسر رییس جمهور سابق آمریکا این تمایل را در گفتگویی که در مراسم رونمایی از یکی از کتاب های کشیش یاد شده که در آن به زندگی و خصلت های کلینتون پرداخته شده ابراز کرده است.
شیلابی ظاهرا در این کتاب کلینتون را انسانی معنویت گرا توصیف کرده و به تحسین و تمجید از او پرداخته و مدعی شده است که وی در کمال خلوص و بی پیرایگی و با سرمایه ای از ایمان و معنویت پا به عرصه سیاست گذاشته و همواره ایمان و معنویت را در این راه ملاک و راهنمای اصلی خود قرار داده است.
نشریه آتلانتیک در ادامه به مقاله ای از نشریه نیوزویک که در پاییز سال گذشته منتشر شده بود اشاره کرده است که در آن کنت وودوارد مقاله نویس این نشریه فاش کرده که کلینتون طی گفتگو هایی با او در 1994 گفته بوده است که روی آوردن به این حرفه از آرزوهای همیشگی او بوده و از او خواسته است تا این سخنان را در جایی منعکس نکند.
آتلانتیک در نگاهی به این تمایل کلینتون نوشته است نامزد شکست خورده دمکرات در پی شکست دردناکی که در انتخابات سال گذشته خورده به این فکر افتاده است تا از این طریق وجهه از میان رفته خود را ترمیم کند و به مردم آمریکا ثابت کند که فردی قابل اعتماد ، اصیل و دارای پایه های اخلاقی نیرومندی است.
در پایان این مقاله گفته شده است حالا که کلینتون دیگر رایی برای از دست دادن ندارد ، احتمالا به این تصور رسیده است که شاید هنوز چیزی برای بردن باقی مانده باشد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها