اعلان وضع اضطراری ملی در آمریکا از سوی ترامپ

اعلان وضع اضطراری ملی در آمریکا از سوی ترامپ
جمعه 20 مرداد 1396 - 11:36

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه با اعلان وضع اضطراری ملی به علت گسترش استفاده بیش از حد مجاز از مواد مخدر،گفت که دولت وی پیش نویس اسناد و مدارکی برای رسمی کردن آن آماده کرده است.

العالم ـ آمریکا

به گزارش خبرگزاری رویترز از بدمینستر در ایالت نیوجرسی، ترامپ به خبرنگاران گفت: بحران استفاده بیش از حد مجاز از مواد مخدر در وضع اضطراری قرار دارد و من به صورت رسمی در اینجا می گویم که وضع فوق العاده است. من قصد متوقف کردن این روند و تبدیل آن به وضع اضطراری ملی را دارم. این مشکلی جدی و بی سابقه است.
رئیس جمهور آمریکا این سخنان را یک هفته پس از آن گفت که یک کمیسیون کاخ سفید به ریاست کریس کریستی فرماندار نیوجرسی به رئیس جمهوری توصیه کرد که در این مورد وضع اضطراری ملی اعلان کند.
رویترز می افزاید: اعلان وضع اضطراری ملی می تواند به کسب حمایت و آزادی منابع بیشتر برای جلوگیری از اپیدمی استفاده بیش از حد از مواد مخدر، مانند اختصاص بودجه اضافی و دسترسی بیشتر به انواع درمان ها و انعطاف پذیری بیشتر دولت برای کنارگذاشتن قوانین و مقررات و رفع محدودیت ها برای تسریع اقدام در این مورد، کمک کند.
وضع اضطراری ملی معمولا برای بحران های کوتاه مدت مانند شیوع و گسترش ویروس زیکا یا وقوع فاجعه طبیعی اعلان می شود، اما هنوز مشخص نیست که تاثیر این اعلان ترامپ بر این مشکل پیچیده و دراز مدت بهداشت همگانی، چه خواهد بود.
ترامپ افزود: ما قصد داریم وقت، تلاش و پول زیادی برای بحران مواد مخدر هزینه کنیم. این یک مشکل جهانی است و تنها منحصر به ایالات متحده نمی شود.
این کمیسیون کاخ سفید در گزارش خود اعلام کرده است: روزانه بیش از 100 آمریکایی به علت استفاده بیش از حد مجاز از مواد مخدر، جان خود را از دست می دهند و آمریکا در هر سه هفته معادل تلفات حادثه 11 سپتامبر به علت استفاده بیش از حد مجاز از مواد مخدر، قربانی می دهد.
به گزارش ایرنا، بر اساس آمار مراکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده، استفاده بیش از حد مجاز از مواد مخدر در سال 2015 منجر به مرگ بیش از 33 هزار شهروند این کشور شده است.
با اینکه ترامپ روز سه شنبه نیز نشستی در این باره برگزار کرد، اما از پیگیری توصیه این کمیسیون کاخ سفید خودداری کرد و به جای آن بیشتر در باره متوقف کردن جریان مواد مخدر به درون ایالات متحده و تضمین این موضوع صحبت کرد که جوانان هیچگاه استفاده از مواد مخدر را شروع نکنند. وی در باره دسترسی به درمان در این باره سخنی نگفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها