کشتار 400 هزار پرنده در فیلیپین

کشتار 400 هزار پرنده در فیلیپین
جمعه 20 مرداد 1396 - 11:44

فیلیپین روز جمعه نخستین شیوع آنفلوآنزای مرغی را اعلام کرد و 'امانوئل پینول' وزیر کشاورزی این کشور جنوب شرق آسیا، گفت که 400 هزار پرنده برای جلوگیری از گسترش این بیماری کشتار می شوند.

العالم ـ گوناگون

وزارت کشاورزی فیلیپین تایید کرد که ویروس آنفلوانزای مرغی در این کشور شیوع یافته و این نخستین مورد این بیماری پس از چند دهه در 'سن لوئیس' است که در آن تاکنون 37 هزار مرغ کشتار شده اند.
به نوشته تارنمای روزنامه 'فیل استار'، پینول به خبرنگاران گفت: تاکنون هیچ مورد انتقال این ویروس به انسان وجود نداشته است و شیوع آنفلوآنزای مرغی در یک مزرعه در شهری در استان 'پامپانگا' در شمال مانیل پایتخت شناسایی شده است.
وی گفت: ما تمام 400 هزار پرنده در ناحیه یک کیلومتر را از بین می بریم. ما نمی خواهیم بیماری گسترش پیدا کند.
در حالی که هنوز هیچ گزارشی درباره آلودگی انسان به ویروس آنفلوانزای مرغی در فیلیپین وجود نداشته است، وزارت کشاورزی تصمیم گرفت 400 هزار پرنده را به ارزش حدود 28 میلیون دلار در این منطقه نابود کند.
وزیر کشاورزی فیلیپین گفت: گزارش های اولیه نشان داد نخستین شیوع از یک مزرعه ویژه آغاز شد و حدود 50 از 70 اردک و تمام بلدرچین مبتلا و مرده اند و در نهایت در مراکز پرورش مرغ شیوع یافته است.
به گزارش ایرنا، این ویروس در سال 2003 در آسیا فروکش کرد و صنعت مرغداری را در کشورهای همسایه فیلیپین مانند ویتنام در معرض نابودی قرار داد.
افزایش شیوع آنفلوانزای مرغی در میانمار نیز در مرداد ماه جاری باعث مرگ 10 نفر در این کشور شد، به گونه ای که دولت پویش های افزایش آگاهی عمومی را مورد توجه جدی قرار داد.
آنفلوانزای مرغی از سال 2009 هر سال در میانمار انتشار می یابد، اما در سال های گذشته گزارشی در مورد مرگ و میر ناشی از این نوع بیماری منتشر نشده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها