استقرار نیروهای روسی در استان درعا

استقرار نیروهای روسی در استان درعا
جمعه 20 مرداد 1396 - 13:13

نیروهای مسلح روسیه در استان درعا در جنوب سوریه برای تأمین امنیت مردم این استان مستقر شده اند.

العالم - سوریه

پس از آغاز آتش بس در استان درعا در ژوئیه 2017 نیروهای مسلح روسیه برای تضمین امنیت ، رسیدن کمک های بشردوستانه به دست مردم و انتقال مصالح ساختمانی برای بازسازی ویرانه ها ، در این استان مستقر شده اند.  

روسیا الیوم روز جمعه گزارش داد، یکی از یگان های روسیه در منطقه دیر الیخت در شمال غرب استان درعا مستقر شده است تا  امنیت این منطقه را که همجوار منطقه کفرشمس است ، تأمین کند . منطقه کفر شمس تحت تصرف گروه های مسلح است.

طبق اعلام فرماندهان روسی ؛ عبور مردم از ایست های بازرسی و کنترل بین منطقه دیرالیخت و منطقه کفر شمس رو به افزایش است و روزانه بیش از یکهزار و 500 نفر از این ایست ها به سوی هر یک از این دو منطقه عبور می کنند.

مردم مناطقی که نیروهای روسیه برای تضمین تداوم آتش بس در آن مستقر شده اند، زندگی عادی خود را ازسر گرفته اند و تلاش می کنند که خانه های ویران خود را که در درگیری های مسلحانه تخریب شده است ، بازسازی کنند.

خبرگزاری نووستی به نقل از یکی از ساکنین منطقه دیر الیخت گزارش داد : ما به نیروهای روسی اطمینان داریم . نیروهای روسی تضمین کننده آتش بس هستند . ما از جنگ خسته شده ایم و می خواهیم خانه های ویران خود را آباد کنیم و در مزارع خود به کشت و کار بپردازیم .

طبق توافق روسیه، آمریکا و اردن؛ بخش جنوب غربی روسیه به عنوان منطقه آتش بس اعلام شده است که استان درعا بخشی از این منطقه است.

214

پربیننده ترین خبرها