بارش باران در ۷ استان کشور

بارش باران در ۷ استان کشور
جمعه 20 مرداد 1396 - 18:35

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از افزایش ابر، وزش باد و رگبار باران در بخشهایی از مناطق هفت استان کشور خبر داد و گفت: دریای خزر در ساعتهای آتی مواج پیش‌بینی می‌شود.

العالم- ایران 

احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: جریانات خنک شمالی و گذر موج بارشی که در ساعتهای گذشته وارد کشورمان شده امروز نیز نوار شمالی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: امروز در نوار شمالی کشور تداوم کاهش دما و در استانهای ساحلی دریای خزر به‌ویژه در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات شمال سمنان، ارتفاعات شمال تهران و مناطقی از گیلان رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارشها طی ساعتهای آتی در استان گلستان، مناطقی از مازندران، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات شمال سمنان شدت بیشتری خواهد یافت و دریای خزر نیز مواج پیش‌بینی شده است.

به گفته وظیفه، عصر روز شنبه نیز بخشهایی از استانهای مازندران، گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی با رشد ابر و بارش پراکنده باران مواجه خواهند شد.

وی افزود: رشد ابر و بارشهای پراکنده روز یکشنبه نیز در برخی نقاط استانهای شمال غرب، ارتفاعات البرز غربی، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در سه روز آینده احتمال وزش باد و بارش پراکنده باران برای ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی دور از انتظار نخواهد بود.

وظیفه افزود: طی 72 ساعت آتی در نوار شرقی کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت موجب پدیده گرد و خاک در منطقه زابل خواهد شد.

وی با بیان اینکه گذر موج بارشی و جریانات خنک شمالی رفته رفته از نوار شمالی کشور دور خواهد شد، گفت: با عبور گذر موج بارشی و جریانات خنک شمالی، افزایش نسبی دما از اواخر وقت روز شنبه نوار شمالی کشور را در برمی‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور اهواز با 49 درجه بالای صفر را گرم‌ترین و شهرکرد با 14 درجه بالای صفر را خنک‌ترین نقاط کشور دانست و گفت: امروز دمای هوای تهران با کاهش نسبت به روزها گذشته به 34 درجه بالای صفر رسید که از فردا شاهد افزایش دما در پایتخت خواهیم بود.

بنابر پیش‌بینی های و اخطاریه‌های انجام شده مسافران استانهای گلستان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی و سمنان باید در ساعتهای آتی مراقب سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها باشند و از استراحت در کنار آبراهها و مناطق کوهپایه‌ای خودداری کنند.

تسنیم

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها