پدافند هوایی روسیه در آماده‌باش کامل!

پدافند هوایی روسیه در آماده‌باش کامل!
جمعه 20 مرداد 1396 - 22:28

رئیس سابق کمیسیون امور دفاع و امنیت در مجلس دومای روسیه از ادامه آماده باش کامل سامانه های پدافند هوایی روسیه در خاور دور به دلیل اوضاع کره شمالی خبر داد و گفت که روسیه تدابیر بیشتری برای تضمین امنیت منطقه خاور دور خود می اندیشد.

العالم - اروپا

سناتور "ویکتور اوزیروف" به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: "تحولات جاری درباره کره شمالی نگران کننده است و ما ناگزیر به اتخاذ تدابیر بیشتر برای تأمین امنیت کشورمان هستیم".

ویکتور اوزیروف ضمن تأکید بر اینکه آماده باش کامل سامانه های پدافند هوایی روسیه در خاور دور تصریح کرد: "ما هر موضوعی را که به نوعی به اوضاع کره شمالی مرتبط باشد زیر نظر داریم و توجه بیشتری به مناطقی که احتمال دارد موشک های کره شمالی از آنجا شلیک شود، می کنیم".

اوزیروف در ادامه خاطرنشان کرد وظایف نیروی پدافند هوایی روسیه به حفاظت از خاک کشور در برابر موشک های کره شمالی منحصر نمی شود، زیرا احتمال اینکه در شلیک این موشکها محاسبات اشتباه دردسر ساز شود بسیار است.

وی تصریح کرد: "مهمترین وظیفه پدافند هوایی ارتش روسیه که در منطقه خاورمیانه ای این کشور واقع شده است رهگیری موشک های کره شمالی است. این نیرو باید علاوه بر ایجاد بازدارندگی هسته ای مانع از آن شوند که آمریکایی ها تدابیر جدی تری را در برابر کره شمالی به مرحله اجرا درآوردند".

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیش از این پیونگ یانگ را به پاسخ آتشین در برابر هر گونه تهدید جدی از سوی کره شمالی تهدید کرده بود.

خبرگزاری دولتی کره شمالی نیز در پاسخ به این تهدید اعلام کرد ارتش این کشور در حال بررسی امکان حوله به اهداف نظامی آمریکایی در جزیره گوام در غرب اقیانوس آرام است.

 

208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها